Lykke ♥gutt05 & jente08♥ Skrevet 18. mai 2011 #1 Skrevet 18. mai 2011 Jeg har lyst til å prøve å lage hjemmelaget lasagne i helgen, men da trenger jeg en oppskrift.. Helst ikke en alt for komplisert oppskrift
Tommage♀♂ Skrevet 18. mai 2011 #2 Skrevet 18. mai 2011 Stek kjøttdeig sammen med løk og hvitløk, krydre etter smak Hell over en boks hakkede tomater, gjerne krydrede, + et glass tomatpuré og litt vann. Igjen, krydre etter smak (jeg er glad i krydder, hehe) Ha en t-skje sukker i sausen, det gjør seg alltid i tomatsauser. La dette putre mens du lager en tykk hvit saus av mel, smør og melk, sammen med litt salt. Legg lagvis i formen: kjøttsaus, lasagneplater, hvit saus, kjøttsaus, lasagneplater, hvitsaus, så mange lag du vil ha. Avslutt med kjøttsaus og ost på toppen. Jeg bruker kun Barella sine lasagneplater, de er best! Serveres med salat og godt brød=)
mamman til to gutter Skrevet 18. mai 2011 #3 Skrevet 18. mai 2011 Jeg lager lasagne ganske likt som Tommage, men lager ostesaus i stedet for hvit saus. Jeg lager en litt flytende hvit saus og har oppi masse ost så den blir tykk og seig. Har også ost på toppen så man får den gode "osteskorpen" på toppen.
Tommage♀♂ Skrevet 18. mai 2011 #4 Skrevet 18. mai 2011 Jeg legger ofte riflet ost oppå den hvite osten i lagene i formen=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå