Anonym bruker Skrevet 18. mai 2011 #1 Skrevet 18. mai 2011 Jeg har vært sliten før altså, men dette er annerledes -nå er jeg heeeelt sigen, utslitt. Det har vedvart i en måneds tid nå. Beina verker intenst, det brenner i føttene, det verker oppover leggene, er stiv i ankler/knær... Det gjør voooondt!!! Den siste uka har resten av leddene begynt å krangle, spesielt håndledd og fingre. Men verst er det i beina, det kan gå 4 timer fra jeg legger meg om kvelden til jeg klarer å sovne pga smertene. Har prøvd ulike smertestillende, men lite effekt. Har en fastlege som det ikke nytter å snakke med, og det er ikke ledige plasser hos noen andre leger i kommunen. Kan være ok fra morgenen av hvis natten har vært rolig, men etter et par timer må jeg hele tiden vurdere hva jeg bruker bena mine til... å "bare" hente et glass vann fra kjøkkenet er utenkelig- det er ikke verdt smertene. Har et diagnosebarn på 8 mnd og er alene med han, og familien min bor i utlandet. Han våkner hyppig, og krever fullt fokus dagtid så jeg får ikke hvilt skikkelig noen gang heller. Skal begynne å jobbe igjen ganske snart, så har fått en dagmamma til han 3 dager i uka fra jeg begynner å jobbe. Men skjønner ikke hvordan jeg skal klare å jobbe heller... Hva gjør jeg? Tips om hva det kan være? Nettsider å lese på slik at jeg kan prøve å snakke fornuft med legen?
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2011 #2 Skrevet 18. mai 2011 Ledgikt kanskje, du MÅ få time hos legen, og du skal få sykemelding. Kan da ikke jobbe med slike lidelser.
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2011 #3 Skrevet 18. mai 2011 Mitt beste råd er at du snakker med barnevernet. Vet jeg høres gal ut, men dette kan være din redning. Jeg er selv alene med diagnosebarn, og vet godt hva jeg snakker om her. Har du diagnosebarn som du er alene med, så har NAV noen tilleggsstønader. Du kan ha rett på overgangsstønad lenger enn normalt. Du har sikkert rett på både grunnstønad og hjelpestønad. Snakk med NAV om dette. Du har all rett på "second opinion" fra en annen lege.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå