Anonym bruker Skrevet 18. mai 2011 #1 Skrevet 18. mai 2011 jeg har en nesten helt ny pc, som funket fint men plutselig fra ett min til ett annet så ble jeg kastet ut av internett. nå vil den ikke på internett igjen. jeg vet at det ikke er linja det er noe galt med for jeg har ledning og ledningen funker på den andre pcen min. altså den jeg skriver fra nå. hvordan får jeg dataen til å fungerere igjen? hva kan jeg gjøre?
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2011 #2 Skrevet 18. mai 2011 sjekk at nettverkskortet i den funker. Deaktiver det gjerne og aktiver det på nytt. Prøv også en restart av maskinen, men det regner jeg med du har forsøkt?
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2011 #3 Skrevet 18. mai 2011 Regner med du har diagonisert internettforbindelsen? Som regel får du beskjed om hva som er galt og eventuelt fikser pcen det selv.
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2011 #4 Skrevet 18. mai 2011 hvordan deaktiverer man nettverkskortet? jeg har prøvd og skru av og på maskinen, det hjalp ikke. takk kan det være virus som gjør det?
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2011 #5 Skrevet 18. mai 2011 Når du åpner internett explorer er siden nesten blank når du ikke har forbindelse. Det står diagoniser på siden. Trykk på denne og la pcen jobbe. Post så hva slags svar du fikk.
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2011 #6 Skrevet 18. mai 2011 det står: Standard gateway er ikke tilgjenglig (ikke reparert) undersøk problemer med ruter eller bredbåndsmodem (mislykket) tilakestill kortet Lokal tilkobling (fullført)
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2011 #7 Skrevet 18. mai 2011 Restart ruteren. Det finnes mest sannsynlig en knapp bak på som du må stikke en nål/penn inn i.
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2011 #8 Skrevet 18. mai 2011 fins det alltid en sånn knapp? for jeg finner den ikke.
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2011 #9 Skrevet 18. mai 2011 Ikke stikk en nål eller penn inn noe sted på routeren din :-) Da resetter du den til fabrikk innstillinger og det vil du ikke. Ta strømmen på den, ta rett og slett ut kontakten dersom den ikke har en vanlig power on/off knapp. La den stå litt uten strøm og koble til igjen. Meldingen du får på maskinen din sier at den ikke har kontakt med routeren. (standard gateway) Du kan også gå på start - run - skriv inn cmd i bildet som kommer opp velger du ipconfig /renew
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2011 #10 Skrevet 18. mai 2011 skriver du : ipconfig /renew skulle det være...ikke velge ;-)
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2011 #11 Skrevet 18. mai 2011 men jeg vet at det ikke er ruteren det er noe galt med, for ledingen til internett går jo til ruterboksen og om jeg putter ledingen inn i en annen datamaskin så funker det. det er noe galt med selve data maskinen. er det noe sted man kan ta med dataen og de kan fikse det for meg? for jeg har prøvd i hele kveld og jeg forstår virkelig ingen ting.
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2011 #12 Skrevet 18. mai 2011 Datamaskinen du bruker har IKKE kontakt med ruteren. Det er IKKE noe galt med maskinen! Slikt skjer innimellom. Skal du betale hjelp hver gang skal jeg love deg det blir dyrt. Jeg har brukt maaange timer på problemløsning med pcene våre, og klarer det meste selv nå. Men man må prøve og feile, ikke bare gi opp! Slå av ruteren i ca 10 sekunder og slå på igjen. Eks. selv om min maskin ikke har kontakt med ruteren har de to andre i husholdet god kontakt. Trådløst vel og merke, men uansett. Jeg slår av/på ruteren og alle har kontakt;)
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2011 #13 Skrevet 18. mai 2011 Som andre også sier, ta en restart av routeren. Du kan også forsøke å gjøre følgende på den maskinen som ikke fungerer....med nettverkskabelen koblet i det: Gå på start - run Skriv inn cmd i feltet i det sorte bildet som kommer opp skriver du: ipconfig /renew Du kan også forsøke å skrive dette i det sorte bildet: ipconfig /release og så når den er ferdig: ipconfig /renew
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2011 #14 Skrevet 18. mai 2011 når du har kjørt ipconfig kommandoene så kan du skrive bare ipconfig i det sorte vinduet. Får du da opp IP Adresse ? Har du trådløst på den maskinen som du har problemer med? Mange av dem har f.eks en egen liten knapp for trådløst like under skjermen på oversiden av tastaturet. Kan du ha kommet bortid er og deaktivert det trådløse?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå