Gå til innhold

Syns mannen bruker data for mye

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han er ikke avhengig, men spiller fordi det ikke er noe annet å gjøre. Han har full jobb og vel så det. Han trener, og vi besøker venner/familie, får besøk av venner/familie osv så det er ikke det at han sitter låst fast.

Men hver dag etter jobb, middag og eventuelt trening så er det data. Jeg bruker også data en del, men besøker også venninner alene. Eller leser bøker. Av diverse grunner jeg ikke vil gå inn på så "flyktet" en del av vennene hans for en tid tilbake, så da jeg skrev at vi besøker venner så er det vennepar. Så han sitter da på kveldene å spiller, men har ingen problem med å skru av dataen hvis det er noe. Vi bor et lite sted hvor det er lite annet å finne på enn f.eks gå turer. Og gå turer kan man jo ikke gjøre hele kvelden. Egentlig så er det sikkert jeg som har problemet, for han spiller fordi vi ikke har noe annet å gjøre. Mens han spiller så kan jeg godt lese en bok eller noe lignende. Han sier han bruker data'en fordi det ikke er noe bedre å finne på, og at han godt kan skru den av hvis jeg vil noe, men ikke bare for å lese en bok f.eks for det liker han ikke.

Vet ikke helt hva jeg vil med dette, men kanskje jeg håper noen kan si noe fornuftig til meg :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forskjellige interesser;)

Du kan ikke presse noen til å like å lese.

Skrevet

Har også en slik mann:( I alle våkne øyeblikk sitter han med skjermen foran seg.

Han spiller litt fotballspill, men ellers sitter han og leser nyheter fra inn og utland. Savner veldig at han bare kan legge den bort (og slå av TV som står på samtidig) og heller snakke med meg eller leke litt med ungene. Har unger som er veldig flinke å sysselsette seg selv, men er sikker på de hadde syntes det var koselig om pappa la seg litt på golvet...

Eller bare det å gå en tur sammen. Han gidder aldri! Snakker om at vi skal ta ungene med på friluftsativiteter, men når jeg foreslår noe så orker han ikke og sier jeg bare skal dra... Og hadde han hjulpet litt til med husarbeid, så hadde jeg blitt kjempeglad!

Begynner å bli ganske kjedelig å bo sammen med en slik mann.

Vi har venner/vennepar, men synes de fleste har trukket seg unna og kommer sjeldnere på besøk. Ikke inviterer de særlig heller...

Skrevet

Hvordan orker du dette?

Skrevet

Jeg er alene med barn. Sitter etter min mening altfor mye med dataen(min sosiale arena). Jobber ikke fullt, så det kan bli mye på dagtid i tillegg.

Jeg leser også bøker(har alltid elsket det), og løser kryssord(Allers sine er gode). Men kun når jeg har lagt meg. Hver kveld er det enten litt i en bok eller et kryssord eller 2.

Folk har ulike interesser. Du kan da ikke tvinge dine på ham, like lite som at du hadde likt at han tvang sine på deg :)

Om du mener dine interesser er bedre enn hans, så kan det være han mener det motsatte.

Skrevet

Vi har et vennepar der mannen faktisk sitter med dataen på fanget halve kvelden vi er der.....:-/ Gjett hvem som føler seg lur da? Mannen MIN......:-P

En ting at folk sitter med dataen på fritiden, når de sitter for seg selv, men når man har BESØK blir det noe helt annet. Skikkelig uhøflig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...