Gå til innhold

Flere som begynner å bli stressa nå mot slutten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i uke 35 og har begynt å stresse forferdelig med alt som skulle vært gjort eller burde gjøres.. Ligger på sofaen og tenker på at jeg skulle vaska ned huset(tak og vegger),vaska babyklær,pakka fødebag,satt opp seng,kjøpt inn resten av ting man trenger osv.. I tillegg ser jeg alt av andre småting,som å vaske gulv,tørke støv,vaske kjøleskap,vanne blomster,plante blomster,luke ugress osv osv.. Lista fortsetter i det uendelige. Så det det ender med er at jeg blir fullstendig utslitt av å tenke på alt jeg burde gjøre,og ikke orker å faktisk gjøre noe!!! Håpløst.

Nei,jeg får løfte meg selv opp av sofaen etter nakkeskinnet å tørke litt støv om ikke annet! ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jepp jeg begynner å bli ganske stressa kjenner jeg...

har igjen masse å gjøre.. se over babyklærne etter gutta om det er noe snuppa kan bruke.. vaske brukte og nye klær.. sette sammen seng, finne babysete, fikse vogna..pakke fødebaggen +++

å i går ble jeg ekstra stressa da jeg måtte en tur på føden, trodde jeg hadde fått rier, men viste seg å være lure rier...

Er 36 +1 (38+1 i forhold til menstermin)

Skrevet

var slik når jeg ventet nr 1. ble endel tårer pga at jeg var så fortvilet over alt jeg ikke fikk gjort. hadde streng beskjed om å ta det veldig med ro, pga høyt blodtrykk. men når ungen var kommet, var det plutselig ikke så viktig at vinduene ikke var vasket, og at det sikkert var endel støv i krokene. nå er det 12 dager til termin med nr 2, og ting er langt fra klart her.. men stresser ikke med det heller. har pakket litt klær til å ha med på sykehuset, ser for meg at det blir vanskelig for mannen å vurdere hvilkene klær jeg kan passe etter fødselen ol.. resten kan han sikkert få pakket om jeg ikke klarer å rekke det selv. nesten så jeg syntes jeg er alt for avslappet med tanke på ting som burde gjøres, for blir jo ikke gjort noe siden jeg har så god tid ;-)

Skrevet

Jeg er 32 fullgåtte i dag, og kjenner at jeg så smått begynner å bli litt stresset. Så målet for kvelden er å sette opp en liste over ting som må gjøres, så er det bare å gå i gang. Har ikke gjort noe som helst enda, og det begynner unektelig å røyne på ;)

Skrevet

jepp, har 3 uker igjen til termin og imorgen skal fødebagen være klar hvertfall :) vuggen står klar og klærne..så bare denne bagen som må bli klar snart (barnefar vil ha den klar :), så slipper han å måtte reise fram og tilbake for småtteri..ca 20 min til sykehuset..skjønner han ik vil reise fra oss med det første..så er det vasking og ta støv i huset skikkelig for siste gang iløpet av 1 uke...så er det bare slappings på meg hvertfall :)

lykke til damer!

Skrevet

Jeg har vært helt hysterisk. Jeg er det fortsatt...

er nå to dager over terminen. Huset er striglet og har vært igjennom en ekstrem vår rengjøring. Nå står jeg nesten med støvsugeren under knekkebrødet til gubben og jentungen. Da jeg fikk jentungen var jeg mer avslappet og tok alt med ro. Burde kanskje vært omvendt?

Skrevet

Jeg kjenner meg godt igjen i dette ja.... Bare tankene sliter ut meg også!

Jeg driver i tillegg å selger leiligheten min, så har visninger ol i tide og utide + at jeg om en ukes tid står ovenfor flytting... Festlig!

Men håper at ting roer seg litt når jeg er i hus hos bf.

Lykke til!

Skrevet

Samme her! Blir stresset bare jeg tenker på det!

Sksrevet liste over alt jeg må få gjort innen lillegull kommer.

Skrevet

Jeg går og venter på beskjed om evt. igangsetting, så det er akkurat som om jeg ikke får gjort noe mer før jeg vet når det evt. blir. Men jeg regner med at jeg får lyst til å ha gjort unna ALT av husarbeid når jeg bare har fått den datoen å forholde meg til. Og siden jeg har bekkenløsning, så blir det vel å "piske" far omkring, da. Hehe.

Alt den nyfødte trenger er forresten i hus. Det er ingen krise om jeg ikke har 15 nystrøkne gulpekluter liggende klar. Kjøkkenhåndklær og fars t-skjorter gjør også jobben ;-)

Skrevet

Ærlig talt...vasker du ned huset før den lille kommer?

Jeg er sikkert en av de få, men jeg finnes ikke stressa. Har alt klart til babyen kommer av klær og utstyr - kommer ikke til å vaske klærne før helt mot slutten noe som jeg syns bare er kos å brette de små klærne :)

Vanlig gulvvask osv må mannen min ta seg av, siden jeg har kraftig bl. Hagen er også fikset, så ikke noe å tenke på der.

Nå har jeg fått kjøpt inn det meste jeg trenger til fødebagen, gjenstår nå å begynne og pakke.

Hmmmm, tror bare jeg er veldig tidlig ute med alt, så er heller mer utålmodig med at tiden går så seint. Det er tross alt et par mnder til mini kommer til verden.

Skrevet

vet jeg ikke har kommet helt til slutten som dere andre, men det blir ikke noen endringer da ifht nå utenom at kanskje fødebagen er klar ;)

Skrevet

Tror grunnen til at jeg er så stressa er at jeg vil ordne opp selv og være sikker på at alt blir gjort.. Fødsel kan jo faktisk være i gang om 2 uker.. Hjeelp.. Synes det hadde vært for dumt at alle andre skulle ordna opp for meg med husvask og klargjøring av seng osv osv,når jeg kunne gjort det selv.. ;) Men nå har jeg i hvert fall fått kommet igang! :)

Skrevet

Hehe, da er det jo bare å henge i? :) Men du må vel ikke vaske ned huset....eller?

Jeg tok det med knusende ro sist gang også, samboeren min så måtte vaske og rydde før vi kom hjem fra sykehuset ellers hadde vi alt klart mange måneder i forveien. Jeg har kanskje litt for lite å gjøre!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...