Anonym bruker Skrevet 18. mai 2011 #1 Skrevet 18. mai 2011 Har hatt det slik med samtlige jeg har hatt sex med - de forventer at JEG tar ansvaret for prevensjon. Min tidligere samboer og barnefar har faktisk fått en lege til å uttale seg at "alle kjerringer tåler p-piller", selv om en annen lege forbød meg å bruke hormonell prevensjon på grunn av fare for blodprorr (har allerede begynt å få symptomer som tydet på slik fare). Til slutt nektet jeg å bruke hormonell prevensjon, og han steriliserte seg. Etter at jeg ble singel, har jeg møtt noen få mannfolk - og temaet er alltid den samme - at de forventer at JEG står for prevensjon. Traff en kar her for en stund siden, og vi begynte å prate om prevensjon - jeg nevnte at jeg ikke kunne bruke p-piller, p-plaster eller hormonspiral. Da sa han "men det finnes jo ikke-hormonell prevensjon også som DU KAN BRUKE". Jeg tenkte: "wtf?" Hvorfor er det alltid mitt ansvar? Han mener (slik som både jeg og de andre jeg har hatt) at kondom er kjedelig. Javel. Finnes dessverre ikke noe annen prevensjon for menn, så det får han bare leve med hvis han vil ha meg da... Fyren har 2 barn fra før og ikke tenkt å få fler, og er i begynnelsen av 40-åra, så han kan jo sterilisere seg? Jeg får sinnsyke menssmerter og blodpøl av kobberspiral, så her er det vel kun kondom som er alternativ. Sier ikke at ALLE menn er sånn, men vet at mange mener at det er kvinnens ansvar å sørge for prevensjon, uten å bry seg nevneverdig om hva vi putter i kroppen og hvordan det påvirker oss. Flere med erfaringer?
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2011 #2 Skrevet 18. mai 2011 Har vel hatt noen one night stands som singel og fellesnevneren for alle mennene, er at de spør om jeg går på pillene. Ikke "skal jeg finne frem en kondom"? For alt de vet kan jeg være proppa full av sykdommer, men de gir seg katta så fort de får sex uten kondom..
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2011 #3 Skrevet 18. mai 2011 jeg skjønner deg godt. har selv unngått prevensjonsmidler i 4 år grunnet stro risiko for aborter i familien. jeg er redd for at om jeg bruker piller eller annen type prevensjon, kan jeg forsterke denne faren (vet at det ikke er no helt sikkert om dette, men den sjangsen tar jeg ikke!) mannen min har i alle disse år godtatt dette, selv om vi begge synes kondom er kjipt. De kan jo ikke forlange at vi skal gjøre noe som vi ser på som potensielt farlig!!
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2011 #4 Skrevet 18. mai 2011 Enig med deg.. de mennene jeg har møtt har ikke spurt om vi skal finne frem en kondom engang! De bare forventer jeg bruker P-piller. Virker som de er fryktesløse for både graviditet og kjønnssykdommer bare de får seg et ligg uten kondom..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå