Anonym bruker Skrevet 18. mai 2011 #1 Skrevet 18. mai 2011 Jeg sluttet å amme for en stund siden, og puppene mine er helt sprengte! Det gjør så jævli vondt at jeg har lyst til å grine.. Hva skal jeg gjøre?? Kan jo ikke pumpe ut, da kommer det jo tilbake. Ååååå jeg har så jævli vondt fy faen, er det mulig... Bare man kommer borti de, så er det jo et helvete!! AAaaaaaaoooooo!!! Noen som har råd?
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2011 #2 Skrevet 18. mai 2011 Håndmelk forsiktig bort sprengen, det trigger ikke produksjonen. Gjør det i dusjen hvis det er så vondt at det blir et problem. Håndmelk da hver gang du kjenner sprengen komme, men ikke mer enn at det letter. Da gir det seg nok i løpet av et par dager.
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2011 #3 Skrevet 18. mai 2011 Huff da.. Men du må vel pumpe litt ihvertfall?.. for å unngå brystbetennelse, mener jeg?
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2011 #4 Skrevet 18. mai 2011 Hvorfor bråslutte å amme? Uansett grunn, så må det beste være å få tømt det litt mindre og mindre gradvis. Det kan fort bli brystbetennelse av det. Evt melk ut det verste i dusjen. for å få bort det verste sprenget. Det går ikke så lang tid før kroppen venner seg til det og produserer mindre, men melkespreng er VONDT
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2011 #5 Skrevet 18. mai 2011 Å håndmelke bort bare sprengen i dusjen funker, og du slutter likevel å produsere melk, er slik jeg har gjort det når det har stått på som verst med spreng etter ammeslutt alle gangene (3) ! Lykke til videre med ammeslutt !
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2011 #6 Skrevet 18. mai 2011 Jeg har ikke bråsluttet å amme heller akkurat. Kutta ned som bare det, over flere måneder, til slutt bare en liten tår på kvelden. Ungen er 1 og et halvt år. På tide! Likevel. SPRENGT SOM FAEN. Fuck. Det er det verste jeg har vært med på. Har prøvd det med håndmelking men jeg får det liksom ikke til. Og det gjør vondt som et helvete. Faen jeg hater det!!! SORRY for at jeg er veldig frustrert og jævli i språket, men jeg kan ikke beskrive hvor vondt det her gjør altså. DAMN IT!!! Forresten.. For dere som har sluttet å amme, hvor lang tid tok det før det gav seg? Sprengen.. Og når var melken borte? HI
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2011 #7 Skrevet 18. mai 2011 Sprengen blir borte i løpet av ei ukes tid, men still deg i dusjen med varmt vann og gnu fremover mot brystvorte, så kommer det nok ut skal du se, lover deg at det blir bedre, eventuelt om du har pumpe, så pumper du ut det verste, det letter masse på trykket ! Melka kan være igjen i opptil 2-3 år, det har den vært til meg ! ( altså jeg kan klemme ut så lenge etter ammeslutt )
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2011 #8 Skrevet 18. mai 2011 1341 her.. Misforsto litt jeg da. Hørtes litt ut som du hadde bestemt deg for å slutte brått.. Masser kulene i dusjen, det hjelper. kna mens du melker. Det gjør vondt. Så skjønner absolutt frustrasjonen din!! Har ammet tre barn i over ett år hver. tilslutt da bare med kveldspuppen, men hadde jo spreng til kvelds selv om det føltes tomt på slutten. Husker ikke helt hvor lang tid det tok før det ikke var mer spreng, men ble jo lettere for hver dag. Klemmer jeg, så er faktisk ikke melken helt borte nå engang, selv om det er snart to år siden jeg ammet sist.. Får klemt ut en skvis
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2011 #9 Skrevet 18. mai 2011 It's a motherfucker, you'd know girls!! Shit as, må nesten bare bite i meg smerten og klemme ut jævelskapen. I dusjen. Aaaaahhhh GUD. Takk for svar, orakeljenter Hva gjør man uten et par medsøstre på DIB? KLEM!
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2011 #10 Skrevet 18. mai 2011 Legen kan skrive ut en resept til deg på ei pille som gjør at de slutter å produsere melk!
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2011 #11 Skrevet 18. mai 2011 What! Seriøst? Big ups! I'm callin' my doc rite naaah!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå