Anonym bruker Skrevet 18. mai 2011 #1 Skrevet 18. mai 2011 Fødte for 3 uker siden. Blødde masse de første dagene, så minsket det jevnt for så nå siste uka å være såpass lite at jeg ikke behøvde skifte bind hver gang jeg var på do. Kunne egentlig innimellom gått med truseinnlegg bare også... Våkner i morges og har full mensblødning igjen, trodde ikke det skulle snu sånn? Er dette normalt? Andre som har opplevd det? Greit at jeg måtte innfunnet meg med blødning i 6 uker, men når det var på vei til å forsvinne, for så å flomme fritt igjen? Har ikke vondt eller føler meg noe uvel, er i fin form. Håper på mange svar, ringer ikke legen for dette før jeg får mistanke til at det ikke er normalt...
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2011 #2 Skrevet 18. mai 2011 Dette er helt normalt! Jeg holdt på sånn av og på i 8 uker. Så lenge du ikke har vondt er det ingen grunn til å ringe lege
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2011 #3 Skrevet 18. mai 2011 Jeg fikk vite av sykehuset at etter ca.3 uker så kan det plutselig komme mye blod, dette er helt normalt. Til meg kom det en stoor seig blodklump ut av meg etter 3 uker når jeg sto i dusjen. Holdt på og få sjokk!
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2011 #4 Skrevet 18. mai 2011 JAg hade det sån men det visade sig att jag hade rester av morkaka i livmodern och behövde haste opereras. Hur mår du annars? JAg var väldigt sliten och kände att jag inte klarade av att återhämta mig, så om allmänntillståndet inte är bra, åk in på sjukhuset och få ett ultaljud. Mig prövade dom sända hem först men krävde ultaljud och då visade detta sig.. Lycka till
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2011 #5 Skrevet 18. mai 2011 Tusen takk for svar Jeg er i fin form ellers, så det er nok ikke noe morkakerester her Og den klumpen som ei nevnte, den kom allerede dag 4 eller 5... Håper ikke det er fler, for det er noe av det ekleste jeg har opplevd... Får bare smøre meg med tålmodighet da, og kjøpe inn flere nattbind MED vinger
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2011 #6 Skrevet 18. mai 2011 Skjer ofte kvinner ca 3 uker etter fødsel, har sammenheng med at sårskorpa på livmora (hvor morkaka har vært) løsner. Det var i alle fall forklaringen jeg fikk da det nøyaktig samme skjedde meg. Om lukta ikke endrer seg eller du ikke kjenner mer smerter er det som regel ikke noe farlig. Men som du leser overfor så kan det være morkakerester igjen, så greit å være litt obs. At du har klumper trenger ikke være morkakerester, men ofte er det bare koagulert blod.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå