Gå til innhold

Hvilken mat har blitt NEI TAKK som til vanelig er godt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Oppdaget i går at tanken på pizza ga meg en kvalmenes følelse..

Noen andre med rare ulyster

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I helga spise vi hjemmelaga hamburger, og slet LITT med lukta da mannen min stekte de, men klarte å spise og kose meg likevel.

I går kveld stekte han seg en hamburger til kveldsmat og da trodde jeg seriøst at jeg skulle spy! Hehe... For en forferdelig kvalmende lukt! Og da jeg skulle pusse tennene mine så pustet jeg med nesa mens jeg sto der med tannbørsten i munnen, og da kjente jeg selvfølgelig litt av den ekle lukta som "hang igjen", og begynte å brekke meg som bare det ;P Så det skal visst ikke være så greit, hehe...

I de forrige svangerskapene har jeg også slitt med å ikke takle lukten og smaken av bl.a kjøttdeig. Da holdt jeg ikke ut verken lukten eller smaken av taco, pizza, hamburger, kjøttkaker o.l.

Men derimot noe jeg fikk et nytt forhold til, det var surkål! Åååååh...DET smakte godt, det! ;P

Skrevet

jeg klarer ikke varm mat i det hele tatt nå, lever på brød og knekkebrød.. sjokolade og annet godteri er helt UT, men brus går bra.

har ingen spesielle 'must have's' denne gangen, men forrige svangerskap levde jeg på laks -jeg som ikke likte laks en gang :P liker det godt nå da ;)

Skrevet

hihi - morsom tråd (iallfall til man er superkvalm..)

Sist jeg ble gravid (men mistet) fikk jeg virkelig smaken av julemat.. (var november, da..) aldri spist så mye Fjordland julemiddag, juleribbe med sennep (som jeg aldri har spist før) - surkål - Mmm!. Kanskje greit på en måte at det ikke ble 9 mnd med en slik diett..

Skrevet

Jeg blir kvalm av nesten alle lukter, våkner opp på morningen kjempekvalm men det jeg har lyst på selv om jeg er så kvalm det er most blomkål med masse smør, eller big mac, hahaha.. rart å være så kvalm og en mc donaldsburger frister :P

Skrevet

Utrolig merkelig . Jeg er også kvalm men sjokkoladekake var liksom fristende..

Ellers så er jeg glad i brokkoli ;-)

Skrevet

Jeg laget middag her en dag....fiskekaker og poteter!

Trodde seriøst de var bedervet - de stinket jo :-P

Måtte spørre både mann og barn om de kjente en rar lukt av maten - men de hev innpå å synes middagen var kjempegod!!!

Jeg for min del klarer fint å styre unna de fiskekakene altså - FYSJ for en smak (og jeg elsker jo det vanligvis da)...

Skrevet

Jeg har denne gangen, som forrige, fått skikkelig kvalmebølger av lukten av makrell i tomat - men jeg liker det heller ikke til vanlig. Samtidig har jeg veldig god luktesans, og synes det lukter skikkelig guffent av jord. før jeg fant ut at jeg var gravid spurte jeg om samboer merka hvor ekkelt jord det lukta av vannet i springen.. Haha.. Og tre dager senere var faktisk vannet brunt etter at de hadde gravd noen rør her vi bor.. Venta 9 mnd forrige gang på å få dilla på noe, men det skjedde aldri..

Skrevet

Jeg for min del, takler ikke varm mat særlig godt. Grillmat går greit. Men lukta av alt annet kan en få mark av. Blir rar. Jeg er egentlig VELDIG glad i vårruller osv. men den frityrlukta gjør at jeg blir kvalm av bare tanken.

Så jeg lever på grove rundstykker med leverpostei og kokt skinke. hehe. og salt og surt godteri går ned på høykant:p

Skrevet

All mat er neitakk. Denne uken lever jeg på Nektarin og crispo....sukk. Trenger bare å tenke på en matsort så spyr jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...