Gå til innhold

Hvilken dato får man utb foreldrepenger?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei.

Noen som veit svaret på dette når man får fra nav og ikke av arbeidsgiver, er det en dato man kan "forvente" at man kommer til å få? Skal få for første gang nå i mai og da står det bare på slutten av mnd, senest siste dag. Men ingen eksakt dato, noen som veit? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette lurer jeg også på og håper i det lengste at det ihvertfall blir en fast dato å forholde seg til! :S

 

Og en annen ting: de kommer EN gang i måneden???

På Nav sine sider står det jo minst 4 utbetalingsdatoer hver måned. :S :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var å sjekket på nav kontoret her hos meg og de sier det er fire datoer som blir "brukt" men hver person får bare en utbetaling i mnd og en dato og forholde seg til. Men trur det kommer litt ann på forholdene kansje, om man er aleneforsørger og kansje får ekstra eller om man er via jobben eller kun får via nav. Ettersom jeg forstod da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått beskjed om at jeg vil få utbetalt dette den siste datoen i hver mnd. Bor i Ullensaker kommune, er ikke aleneforsørger og får kun fra Nav. Blir en uvant dato da jeg er vant til den 22 fra arbeidsgiver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så da vil det alltid være den siste? Og summen kan variere litt, for man får fra mandag-fredag ikke sant? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På min står det bare at det vil skje innen mnd siste dag.

Å de kunne ikke gi meg en eksakt dato på navkontoret heller, de sa jeg måtte se hvilken dag det ble denne mnd siden det er min første utb og så forholde meg til den =/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle tro de mener den siste dagen i mnd da, men er det på en søndag skal de jo komme fredag :) Får også min første utbetaling denne mnd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle tro de mener den siste dagen i mnd da, men er det på en søndag skal de jo komme fredag :) Får også min første utbetaling denne mnd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da får vi vente i spenning :)

Det ordner seg nok, syns bare det er litt greit og vite :)

 

Men når de gir deg "dagsatsen" som de har kommet frem til at man skal få hver dag man er hjemme, er den med eller uten skatten da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...