Gå til innhold

Nattavvvenning, og fortsatt ligge på foreldrerommet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten vår er 8 mnd og ei uke, og vi tenker på at nå er vi rett og slett nødt til å gjøre noen tiltak for å få litt bedre søvn. Gutten vår surrer og sover dårlig om natta. På det verste ammer jeg bortimot hver time. Det har funket på et vis til nå, fordi han sover litt tyngre og noen flere timer i slengen etter kl. Da pleier det å holde med en til to amming ml. 05 og 07, også sover han til 09. Men ikke mer... Nå føles nettene lange som et ondt år, bare surr på lillegutt og mye våk og tusen oppvåkninger. Han har et par våketimer i strekk stort sett hver natt. Legges ca. 20-21 og sover til 0730-09. Sover dårlig på dagtid også for tiden. To til tre lurer, fra 30 min til maks 1 time..

Så vi tenker nattavvenning. Men jeg har ikke lyst å flytte han på eget rom helt enda, fordi jeg ikke makter å fly mellom soverommene tusen ganger iløpet av hver natt. Minnes med skrekk og gru hvordan vi holdt på med storebroren..

Funker det da å ha han på samme soverom? Noen erfaringer.?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Flere jeg kjenner har gode erfaringer med at far har tatt seg av nattavvenningen av babyen inne på et annet rom.

Altså, flytter far og baby inn på eget rom for de nettene som trengs for å få babyen til skjønne at nå er det slutt på pupp om natta! Ofte har det ordnet seg i løpet av 2-3 netter, så kan evt, babyen flytte inn hos dere igjen, etter avvenninga.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...