Gå til innhold

Hvordan ligger vi an Augustjenter?? :-)


snart3co

Anbefalte innlegg

Her er formen strålende!!

Håpet vi kunne lage en liten oppdateringstråd her?

 

Termin 15 august = 88 dager til termin...Slo meg her en dag..det er faktisk bare 6 uker til de IKKE stopper fødsel dersom den setter i gang for tidlig.. OOOI!! Det ble plutselig Veeeeldig nære :-)

 

Vekt : Opp 6-7 kg til nå.. 58-59kg pr i dag (163 høy)

 

Utstyr: Her er nesten alt av utstyr til den lille på plass :)

Er redd det skal bli for travelt i sommer, så da tenker jeg "jo før, jo bedre"!

Når tenker dere å begynne å vaske tøy osv? Litt tidlig ennå kanskje.. men har angst for at jeg ikke skal få gjort det, dersom det mot formodning skulle skje noe før tiden :)

 

Vet dere hvordan babyen ligger nå?

Jeg fikk vite her i forrige uke at hun allerede ligger med hodet nedover.. håper bare hun blir liggende sånn - slik at hodet kan festes normalt :)

Foreløpig ikke skiftet stilling.. (kjenner at beina/sparkene er på samme sted hele tiden..)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har termin den 11 august med nummer to. Formen er fin, begynner å bli tungt bare. Jeg jobber 100% og idag hadde jeg konstant med kynnere! Formen i svangerskapet ellers har vært og er helt topp. Føler sommeren blir lang. Jeg har heldigvis bare lagt på meg 6-7 kilo. Jeg har ikke fått noen estimering av hvordan babyen ligger og det er ikke så viktig for meg enda. Jeg håper hun holder seg inne til begynnelsen av august-for før det er familien på ferie...Litt risky, men jeg får ta sjansen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig tråd :)

 

Formen her er heller dårlig. Et bekken som ikke vil samarbeide, med konstant smerte i symfyse og rygg, og gangvansker. Prøver å være for det meste i ro,men med ei tulle på 2år ved siden av går jo ikke det ;) Gleder meg til guttane kommer,og håper inderlig at de vil hilse på et par uker før tiden! :)

 

Termin 9 august. Kun 12 uker igjen og jeg begynner å bli litt stressa egentlig he,he Vi holder på å bygge hus,og må inn der før den tid...men det får vi til :) Min herlige mann er så flink og står på hver kveld.

Enig med deg at det begynner å nærme seg veldig nå... :)

 

Vekt: opp 14kg til nå...hjeldpes hvordan skal det gå!!

 

Utstyr: Kan bruke noe etter lillesnuppa,og vi får arve litt. Men må ha dobbelt opp av alt,så er langt fra ferdig. Handlet inn en del klær,og sengetøy,håndkler o.l. Men de store tingene har vi ikke i orden.Kommer ikke inn i nytt hus før juli,så rommene vil jo selvsagt ikke være klart før det.( Satser på at de ikke kommer veldig før tiden!)

Skal på en liten shoppingrunde med mamma til uka,og håper da å ordne en del. Vet jo ikke hvor lenge jeg er oppegående heller...

 

Tvilling1 ligger nå med rompa ned,mens tvilling2 ligger med hodet ned. Heldigvis har de plass til å snu seg ennå,hvis ikke må jeg forberede meg på keisersnitt...noe jeg ikke vil...håper å føde vaginalt! :)

 

Lykke til :))

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også termin 15.august og like høy som deg snart3co, men lagt på meg 12 kg allerede. 63 kg nå.

Formen er ellers bra:)

Utstyr har vi mye av fra førstemann, men trenger litt stæsj. Ikke begynt å vaske tøy enda, men tenkte at jeg kunne gjøre det uka før vi drar på ferie.. nest siste uka i juni, eller er det for tidlig... Men det er jo så koselig med de små klærne så gleder meg sånn.

 

Var hos jm på mandag og den satt da på huk og sparket nedover, håper den legger seg til rette før fødsel. Vet ikke kjønn, men siden mye er veldig likt som forrige gang føler jeg det er en gutt...

Ikke navn klart heller

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei alle augustmammaer :)

 

Her er termin 25. august. 99 dager igjen i dag HURRA. Nå går ukene så fort at jeg til tider glemmer hvor langt jeg er på vei, så¨er spent på om de tre siste mnd går like fort. Litt rart å tenke på at vi snart er foreldre til en liten prins :)

 

Vekt; Opp 7 kg. Kjenner jeg sliter litt med å venne meg til det. Greit med magen, men ikke helt fornøyd med kroppen ellers.. Men det må jo til. Viktigste er at minsten vokser :)

 

Utstyr; Stort sett bare de små tingene som er på plass. Noe klær, leker og diverse andre ting. Skal til sverige og på ikea en tur i midten av juni, så skal ordne det meste da :)

 

Formen er veldig bra. Kjenner at det begynner å bli ubehagelig å bøye seg. Jobber på småbarn, så må bøye meg og løfte en del i løpet av dagen. Har til tider også en del voksesmerter i rygg og bein (minner om menssmerter som jeg har hatt tidligere). Men den er stort sett på topp.

 

Jeg aner ikke hvordan babyen ligger, men han er veldig aktiv, og sparker litt overalt. Men han sparker faktisk mest nederst på magen. Skal på ultralyd i uke 28 (pga 2 blodårer i navlestrengen. Skjekke at han får nok næring o.l.), så blir spennende å se hvordan han ligger da, og hvor stor han er blitt. Gleder meg til å få den ultralyden overstått, for vil vite om han har det bra.

 

gleder meg såå mye til å treffe gutten vår :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er formen egentlig ganske bra, sliter veldig med halsbrann og gulper spes. hvis jeg bøyer meg. Klarer meg på jobb enda, men beg å bli litt sluten noe som går ut over hjemmet.

Har termin 18 aug er 180 høy og har gått opp 7kg.

 

Har endel utstyr og klær, mangler bare litt jakker og bukser.

Senga og en kommode er satt opp alt og lagt opp i alt tøyet, ikke vasket enda da.

Har kjøpt mye klær til å vokse i siden vi har vært i usa, billig billig.

Så nå trenger han vel litt luer og ull klær.

Holder på med å stikke og hekle vogn teppe, sydd gardiner og krabbeteppe. Må jo ha en hobby;0)

 

Idag tok vi opp vogna fra kjelleren for å "lære" hvordan den fungerer. Ble litt sliten for den var litt hard.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenkte akkurat det samme om å få se den lille.

Blir litt satt ut av tanken, tenk at jeg skal få holde et lite knøtt som bare er min. En merkelig følelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formen er grei nok. Jobber bare 70% pga bekkenløsning, og tror jeg skal klare å holde meg der til sommerferien/permisjonen i hvert fall.

 

Jeg har blitt stor! Tør nesten ikke si hvor stor, men folk blir overrasket når jeg sier at jeg ikke har termin før august, og i forrige uke var det ei dame på jobb som spurte om jeg var sikker på at det ikke var to der inne! Hyggelig! :-(

 

Jeg er utålmodig, og forkorter brøk hele tiden for å regne ut hvor langt jeg har kommet. (I morgen er jeg 28 uker. 28/40 er 7/10 på vei. Jeg har altså kommet like langt på vei som det er vann på jordkloden.) Dette gjør at jeg har utviklet en forakt for primtall. Slike tanker går jeg med hele tiden. For jeg vil bare bli ferdig, slik at jeg kan treffe babyen og aldri mer være gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er formen litt svingende. Har termin 15.august..

Jeg har bekkenløsning og forferdelig vondt i ryggen. Ser ut som en 90 år gammel dame når jeg går.

 

Ellers har jeg lagt på meg 7 kilo, og får høre ganske ofte at jeg har stor mage, at folk tror jeg har kommet lengre enn jeg har. Vet ikke om det er positivt eller negativt :0)

 

Har ikke handlet inn så mye utstyr enda, har nettopp kommet på plass i nytt hus, så nå kan shoppingen begynne. Har arvet stellebord, bilsete og grindseng av familie. Så er jo litt igang.

 

Gleder meg utrolig til å møte lille prinsessen min, som sparker og turner hver dag i magen <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter :)

 

Så gøy!! Her virker det jo faktisk som vi er en god gjeng friske, raske og positive gravide :):)

Nå er jeg snaaaaaart over i 3. trimester ( i morgen er det 28 + 0 joho..)

Tenk hvor liten tid det egentlig er igjen til den lille kommer...

Det er liksom bare litt sommer, sol og kos før det straks er august!

 

Scruella De Ville.. det var da veldig artig :-) Vi er like høye, nesten like tunge, termin samme dag!! Hoi :) Venter du gutt eller jente??

Jeg tenkte også å begynne så smått i slutten av denne mnd med vask av tøy. Hadde tenkt å vaske gjennom to ganger for sikkerhetsskyld, og da er det jo greit å starte nå :) Tenk om den lille mot formodning skulle komme tidligere!? Da er det greit at klærne er vasket tenker jeg :):) Kan vel ikke gjøre så mye om det er en måned og to før baby kommer vel?

 

Mange som har funnet navn til den lille allerede?

 

Ønsker dere en strålende torsdag!!! o¨,)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! dette var en gøy tråd.

Jeg har termin 14 august, har lagt på meg 12-13 kg allerede og venter en jente. Jeg har 2 jenter (4 og 6 år) fra tidligere:-) Jeg er 100% sykemeldt pga bekkenløsning.

Mange uvitende mennesker sier slikt som "åh så digg, ha fri på sommeren, så deilig. Lese, ligge i solen, slappe av", men hallo, det er faktisk en grunn til at man er blitt 100% sykemeldt!

Jeg har gangvansker og mye vondt. Jeg er også blitt veldig deprimert, og finner ingen glede i hverken bøker, tv eller sol. Dagene er enormt lange, og jeg sover så og si ingenting, Jeg synes dette er fryktelig og sliter med å komme gjenom dagene. Har tunge tanker på natten hvor jeg tenker å gå ned i kjelleren å henge meg... det er helt sykt! jeg er jo IKKE sånn ellers. Jeg elsker jentene mine og har gledet meg til denne babyen i flere år!

vi sliter veldig økonomisk, og mannen min er svært "busy" m jobb og egne ting, Jeg føler at jeg har 3 barn og baby på vei... ikke mye hjelp å få fra han egentlig.

Uff av meg for en klage melding.

 

Tror jeg har det meste av utstyr, men må "sette opp" et baby rom med alt utstyr. Kanskje jeg skal be veninne eller familie om hjelp... alt virker så overdådig vanskelig å få til sån helt alene med tunge tanker.

 

Håper at tankene forsvinner innen baby kommer, jeg elsker jo babyer, Tror jeg er ine i en fryktelig slitsom sirkel akkurat nå... med smerter og "ingen vei ut" følelse".

 

har ikke funnet navn...mannen min er ikke helt "med" for å si det sånn.

jaja. kanskje ting endrer seg etterhvert.

Jeg vet jo i det minste at bekkenløsning, benkramper, sure oppstøt forsvinner med fødsel:-)

klem

mixy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Termin 17.august. Min form er i grunnen fin, men ungen har lagt seg alt for godt til rette, med hodet nedover, og jeg har for mange kynnere og trykk nedover til å være så tidlig i sv.skapet. Må ta det veldig med ro fremover. Håper babyen holder seg i magen i mange uker til.

 

Vekt: Opp 9 kilo (163 høy)

 

Utstyr: Siden dette er nr.2 og visstnok skal bli enda en jente (sist fikk vi beskjed om at det skulle bli en gutt på UL, men ut kom en jente) så har vi alt av utstyr liggende etter storesøster. Holder på å få pusset opp det nye barnerommet, og skal få vasket og ordnet babytøyet denne uken. Kjekt å ha alt på plass. :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen jenter. Farfisa, jeg ler så jeg griner av primtallforakten din, fnis. Det var en nabo som spurte meg også om jeg snart var fødeklar og så lettere sjokkert ut da jeg sa det var tre mnd igjen hvorpå han lurte på om det var to der, svarte greit tilbake, det er bare en baby der, hva er din unnskyldning? (han er litt småtykk). Skal sies at vi har en god tone og han bare lo, men det er jo litt irriterende å få sånne kommentarer på hvor stor man er fordet om man er gravid.

 

snart3co: jeg vet ikke hva jeg venter, de så det ikke på UL,har en gutt fra før som er født 13.08.08, og siden løpet er veldig likt på alle måter tror jeg litt det er en gutt. Har guttenavn og jentenavn, men ikke helt sikre, muligens Albert, Viktor, Marikken eller Louise. Kom gjerne med andre forslag jenter, vi klarer ikke bestemme oss denne gangen, veldig vanskelig!

Hva venter du?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, hei! :)

 

Jeg har termin 2. august, og jeg gleder meg fryktelig! Har gått opp ca 10 kg (171 cm), og får ofte høre hvor stor jeg er og kommentarer om tvillinger osv. Synes ikke dette er spesielt moro, men jeg føler meg ikke så ille selv. Vekta har foreløpig kun lagt seg på magen og puppene, så det kan jeg leve lenge med. Blir vel verre den dagen vannet kommer her og der ;)

 

Har lite utstyr enda. Har ikke stresset noe og har hatt en innstilling om at et svangerskap er laaangt. Så feil man kan ta.. Begynner shoppingen, oppussingen av barnerom og biljakta i løpet av uka!

 

Babyjenta ligger forskjellig hver gang jeg har vært hos jordmor, men har på følelsen at hun ligger i tverrleie. Håper hun kan snu seg snart, ser grøssende på en setefødsel!

 

Ellers er formen fin. Sliter litt med bekkenløsning og tretthet, men dagene er nå en drøm i forhold til de 4-5 første månedene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Termin 12 august her. Synes tiden hittil har gått veldig sakte, så jeg håper den siste tiden raser av gårde. Formen hittil har vært kjempebra, foruten bekkenplager, tretthet og allergiproblemer skal jeg ikke klage. Merker 3.tri. kommer til å bli litt tyngere enn hva sv. Har vært hittil, men gleder meg sånn til å se lillegutt at det er helt i orden :) bare tre mnd igjen nå!! Er sykmeldt 30% på grunn av allergi og dårlig søvn, hadde håpet å klare meg med full jobb til ferie, men måtte kaste inn håndklet gitt :P Om knappe 6 ukene er det ferie og permisjonstid. Det skal bli godt!! :)

 

Vekt: opp ca. 7 kilo (gikk først ned 5)

 

Utstyr har vi ikke handlet så mye av enda. Har vogn, voksipose, bilsete, stelleveske, vuggesak med leker på, vugge og noe klær. Gleder meg sånn til han er her at jeg ikke har turt å handle inn mer ting enda. Hadde ikke klart å vente med å sette det på plass :) skal nok ta en ikeatur i midten/slutten av juni.

 

Lillegutt ligger vistnok med hodet ned, synes det har vært mye romstering i magen i det siste. Kjennes ut som at han snur seg helt flere ganger om dagen. Godt å kjenne liv fra krabaten :)

 

God helg jenter og lykke til fremover :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle flotte gravide :)

 

Så moro det var å lese at vi er flere der ute som stadig får kommentarer om magestørrelse :P Det skjer omtrent hver gang jeg beveger meg utendørs - "Begynner ikke du å få dårlig tid?" Kjempe stas når man faktisk har 2,5 måneder igjen og allerede føler seg som en bulldoser :P

 

Jeg venter en liten prins den 4.august, og jeg kjenner at jeg er veldig stresset over å få kjøpt alt utstyret i tide. Plutselig kommer han! Siden jeg er førstegangsfødende har jeg derfor null kontroll over hva som skal kjøpes, og stresser nok mer enn normalen. Har handlet stellebord, seng, og igår handlet vi ny bil. Før prinsen kommer skal vi i tillegg selge leiligheten, den gamle bilen, flytte inn i nytt hus og handle alt utstyr + rekke å slappe av og nyte den siste tida (Mulig de siste to punktene skippes helt, kjenner jeg meg rett) ;)

 

Formen er grei, det eneste jeg plages med er bekkenløsning. Jeg har vært 100 % sykemeldt siden uke 18, og sliter med smerter. Dette har også ført til en lite flatterende vektøkning på 13 kg, så dette lover jo veldig bra.. (Startvekt: 65 kg, høyde: 169).

Jeg har vært hos fysio og fått alternativt treningsopplegg, på en stor ball. Hadde et lite treningsuhell (les: KU VELT) sist jeg trente, og nå tør jeg ikke en gang å kikke i ballens retning.. For øyeblikket er jeg veldig opptatt av at jeg har fått en kjukk rygg - neste uke er det vel lilletåa jeg har fått for meg er unormalt stor :P

 

Ellers føler jeg at den lille prinsen vrenger seg rundt overalt der inne. Han er VELDIG aktiv, og de siste ukene har han også begynt å hikke en del. Godt at han er aktiv, men syns han kan la være å våkne meg gjennom hele natta eller sparke meg på blæra ;)

Men håper jo han legger seg som normalen, med hodet ned. Men de trenger vel ikke å gjøre det enda?

 

Selve fødselen kommer jeg til å fortrenge til det siste, men jeg gleder meg masse til å treffe den lille ninjaen i magen <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy å lese at vi alle er stort sett friske og raske :-)

 

LilleVille25, jeg føler akkurat det samme!! Veldig stressa for at jeg ikke skal få ALT som trengs til den lille på plass før ankomst :)

Jeg har bestemt meg for at midten av Juli skal ALT være klart.

Har termin 15 august, så da regner jeg fire uker før. Jeg tror faktisk jeg begynner å telle og vaske tøy, dyner, tepper osv allerede i Juni..så vet jeg hva som måtte mangle.

Syns forøvrig det er veldig vanskelig å vite hvor mye tøy jeg trenger.

Det kan jo faktisk hende at hun ikke en gang passer strl 50 når hun blir født hehe.. :)

 

Ellers er formen min fremdeles tipp topp!! Får jobbet MYE (ikke at det er optimalt, men nødvendig på jobb) og trent godt uten for mye plager :)

Vekta har "heldigvis" stagnert på 7 kg pluss, etter et KJEMPEHOPP fra uke 17-24 (7kg pluss) Er nå i uke 28+4 og setter pris på at neste kjempehopp kan vente litt. :)

 

Jeg tror den lille frøkna ligger med hodet ned fremdeles (kunne se det på UL), så jeg satser på hun blir værende slik til hodet skal festes :)

Tror ikke det betyr så mye hvordan hun ligger enda, eller?

Er vel en stund til de festes? Legen jeg var hos nå i uke 28 klarte ikke å kjenne hvordan hun lå..syns det var litt rart!?

Når begynner de å kunne kjenne det?

Jaja.. uansett..Liv er det nok av - MYE kickboxing inni her.. så ribben og blære får seg noen trøkk i løpet av døgnet ja..hihi :)

 

Ha en stråååålende dag Augustjenter!!

Vi nærmer oss jo nå :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig innlegg.

Formen min er også fin. Noe bekkenløsningsplager.

Har 92 dager igjen tror jeg. Termin 23. aug.

Har lagt på meg 6-7kg. Har fått en del vann i kroppen dessverre.

Jeg har litt for lavt symfysemål, men sjekker det opp igjen i uke 28.

For tiden jobber jeg livet av meg. Er på jobbe hele dagen og etter at vesla er i seng må jeg jobbe da og. Har få pauser i løpet av dagen. Så er litt sliten nå kjenner jeg. Skal bli godt med ferie om en måneds tid.

 

Stå på augustdamer.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei August damer :)

 

Termin 16 august :) Fikk også litt panikk her om dagen da jeg bekka over til 3 tri! Kun 3 mnd igjen til jeg blir 3 barns mor!! Og alt jeg har handlet inn er en rosa nattdrakt! Har to gutter fra før,så jeg har jo en del utstyr,men mangler fortsatt en del.

 

Er 162 cm og gått opp ca 7 kg!! Etter all sjokoladen og isen jeg hiver i meg så bekker jeg vel 70 kg om kort tid!

 

Formen er opp og ned. Går til behandling for bekkenløsning 2-3 ganger i uka,og det holder det i sjakk!! Går som ei kråke i en halvtime etter behandling,men så blir det bedre :)

 

Ellers så MÅ jeg bli flinkere til å ta knipeøvelser!!!! Det er super viktig damer!!!

 

Må vel ordne et skjema og henge på badet eller kjøleskapet og krysse av for hver gang...:/

 

Hun i magen skal hete Frida og hun ligger med hodet ned...Men er det ikke vanlig at hodet ikke fester seg så fort når man er flergangs fødende?! Mener at jm sa noe om det sist jeg fødte(09)

 

 

Har en følelse av at jeg kommer til å få før termin denne gangen. Har gått over på de to første.. Vært greit ettersom min første skal begynne i 1 klasse dagen etter termin. Vil veldig gjerne være der den dagen!! :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei alle:)

termin her er 12 aug. Hår hittil gått opp nesten 6 kg og må si jeg er fornøyd med det.Så får vi se hva vekta sier på slutten! :)

 

Barnerommet begynner å ta form og det er fantastisk. Blir godt å få rydda inn tøyet hennes i hennes kommode og ikke ha det flytende.

 

Formen hittil har vært upåklagelig, MEN siste 2 døgnene har jeg hatt mye vondt i ryggen. Håper ikke dette er starten på bekkenløsning, det vil jeg ikke ha! Samtidig har jeg begynt med noe jeg tror kan være kynnere. Kan bli litt overveldende til tider,, formen har jo vært så bra!

Må jobbe mye med meg selv for å ikke være bitch mot omgivelsene mine, men tror det syns på hele meg at jeg er sliten.

 

Ellers er jeg førstegangsfødende og veldig spent på hvordan min fødsel vil starte.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...