Gå til innhold

Hjemmefødsel???


LeMaRa

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

jeg gjør ikke det, men må si jeg syntes det høres ganske greit ut. men jeg må føde på spesial enhet siden jeg har vært uheldig tidligere. det å føde er jo veldig naturlig.. bor du langt unna sykehus? har hørt for mange skumle historier til å syntes det er trygt å føde hjemme hvis det er lang vei til hjelp.. men det må jo være veldig rolig og godt :) smerter er selfølgelig der ikke sånn godt jeg mente altså :) har du gjort det før? hjemme?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fødte hjemme i mai i fjor. Og for oss ble det en fantastisk opplevelse. Førstemann ble født på sykehus. Og fordi det gikk så fint, og andre svangerskap gikk som smurt, så ble det hjemmefødsel med andremann. Hvis alt er bra med den lille og svangerskapet går bra nå, så blir det hjemmefødsel igjen. Gleder meg!!! Det er 45 min til sykehus (i alle retninger egentlig...) så er ganske trygg på at vi får oss på sykehus hvis det skulle trengs. Og har snakket masse med hjemmejordmor, som er meget dreven og kunnskapsrik!!! Så var 100% trygg og rolig forrige gang :) Så deilig å slippe å stresse med å komme seg til sykehus! Fra vannet gikk og riene begynte gikk det 3,5 time til babyen var ute sist, og kjenner jeg meg selv rett, så ville jeg sikkert ventet litt hjemme før jeg hadde reist på sykehus sist gang, og da hadde vi fått knapt med tid??? Hvis ikke alt hadde stoppet opp og dratt seg ut pga av stress og uro da??? Ikke godt å vite ;)

 

Hadde god opplevelse med sykehusfødsel altså, bare deilig å kunne få være hjemme når alt var tilrettelagt for det. :) MEN jeg hadde ikke vurdert det hadde det vært noe tvil eller bekymringer i forbindelse med tilstand på baby eller i forhold til selve fødselen!!! Viktig at man er trygg og virkelig ønsker det selv, skal man være hjemme! Så jeg er suuuper takknemlig for at vi fikk muligheten til det sist!!! Kjempeheldige var vi!!! :)

 

Håper du får en lettere fødsel nå da!!!!! Masse lykke til!!! Håper det ordner seg og at du kan få oppleve en drømmefødsel!!! Det viktigste er jo at den lille er frisk og rask!!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde vært veldig flott, men pga. komplikasjoner under første fødsel må jeg nok satse på sykehusfødsel igjen... men denne gangen skal jeg fort hjem etterpå, så sant det ikke er spesielle grunner som gjør at jeg ikke får lov!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...