Gå til innhold

hvordan behandling er best for nakke og skuldre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har prøvd kiropraktor og ostiopat og syntes ikke det ga meg så mye..

Noen dere har og anbefalle ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fysioterapi...prøvd det?

hjelper på meg hvertfall. Får massasje og muskelstimulator.

Skrevet

Jeg har vært mye plaget med rygg og nakkesmerter som igjen har gitt meg migrene. Jeg har prøvd litt forskjellig medesiner osv men lite hjalp mer enn bare der og da. Min hverdag ble uttholdelig da jeg hadde mye smerter og følte jeg ikke fikk være med barna mine.

Det jeg har gjort er å begynne å gå mye turer. Jeg er ute 4 ganger i uka minimum 1 time i tillegg til andre aktiviteter (turer med ungene, aktivitet i jobben osv). Det jeg gjør er rask gange eller jogging både på vei og i skogen (ullent terreng er bra). På 1 time rekker jeg ca 8 km. Det gjør underverker. Den siste tiden har jeg ikke hatt noen smerter utenom turene. Det kan hende dette kan hjelpe deg også. Det går litt tid men jeg gjør dette enten før jeg henter barna, på morraen eller når barna har lagt seg. Jeg er et nytt menneske.

Skrevet

Turer i skog og mark for folk som har generelle problemer med nakke og skuldre. Gjerne trening også, helst der det er en fysioterapaut som veileder.

Skrevet

Det beste er å være i god fysisk form og samtidig sørge for at du ikke spenner deg. Dette lærer du gjennom avspenningsøvelser som etterhvert vil bli naturlig for deg.

Lykke til!

Skrevet

Naprapati!

Ingen over, ingen ved siden!

Helt seriøst, de er rene trollmennene altså ;)

De har så vidt jeg har forstått 6 års utdanning på BARE muskel og skjelett, så de kombinerer på en måte fysioterapeuten og kiropraktoren sine arbeidsmetoder. Er det noe kiropraktoren ikke kan hjelpe med sender han det gjerne videre til en naprapat, og naprapatene her i byen har kiropraktorene på pasientlistene sine....

Jeg går til naprapat forebyggende med min nakke og skuldre, da holder jeg meg helt myk og slipper disse vannvittige "knutene" og stivheten som gir smerter, hodepine, svimmelhet osv. Jeg tar en behandlig ca hver tredje måned og det er verd sin vekt i gull.

Før jeg begynte med dette måtte jeg har skikkelige runder med behandling hos naprapat med ujevne mellomrom, da blir det fort 4-6 behandlinger for å løse opp. Ved å ta en behandling jevnlig slipper jeg bli så ille noengang.

De behandler med varme, massasje, manipulering, tøyning osv, Du kan lese mer ved å google, de har sin egen organisasjon her i Norge også. Mellom vedlikeholdsbehandlingene mine følger jeg naprapatens råd om tøyning, trening osv. De anbefaler som nevnt før her å gå turer i ulendt terrreng (skogen) og tøyning hver eneste dag.

Anbefales!

Skrevet

bestilte meg time hos naprapat og er freslt :) takk for svar :)

Skrevet

joga øvelser for nakken- helt gratis:-)

plages med migrene og

har jobbet i mange år med data

begynte for en mnd siden å gjøre sann morgen kompleks

sirkel bevegelser veldig langsomt 50 ganger en vei

50 ganger andre vei( tar sirka 10 min , så stå opp 10 min tidligere , det lønner seg)

før visste jeg om disse øvelsene, men gjørde dei bare 3-5 ganger en vei

faren min gjør det 50 hver vei lenge

nå etter ca en mnd med 100 ganger hver dag føler at jeg har ingen vondt i skuldrene

de er veldig myke...

følger og et programm med pusteøvelser og ryggøvelser og

kan anbefale an bok JOGA Day by day på engelsk av Howard Kent

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...