Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått time til ordinær UL når jeg er 20 uker ( eller dagen før for å være pinlig nøyaktig.) Synes dette var så seint. Har ikke lyst å vente nesten 5 uker på dette.. Skal til jodmor fredag, da. Det gleder jeg meg til!

Tenker jeg kommer til å ringe dem og rett og slett spør om jeg kan få en ny time... Har noen av dere gjort det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk bytte UL timen.. ikke av samme årsak riktig nok, men kan ikke tro det er noe problem så lenge de har ledig?

De ser vel helst at du er der i uke 18-19 !?

Jeg hadde bare ringt å hørt om de har ledig tidligere :-)

Lykke til!! Ul er jo sååå gøy :)

Skrevet

Du kan ringe og høre om de har ledig tidligere.

Jeg fikk vite av en gynekolog at ordinær UL tas inntil uke 22 fordi det er innen de ukene man får korrekte målinger, men vi vil vel hels alle så raskt som mulig ;-)

Lykke til!

Skrevet

Jeg har også fått time til ordinær UL når jeg er i uke 19+6, skal på A-hus. Syntes også det er litt seint,

Skrevet

Det føles jo veldig lenge når man går og venter :) Jeg hadde også UL i uke 20 og synes det var litt sent.

Men så tenkte jeg at jo senere UL - jo mer har nurket utviklet seg når vi først får se ;)

Lykke til med UL uansett :) Det er så gøy!

Skrevet

Jeg ringte faktisk og snakka med de, men det var helt ok å komme til uke 20, pluss at grunnen til at jeg fikk timen da var nok fordi det var fullt. Ellers så pleide de å ta inn til uke 19 dersom det var ledig.

Jeg kunne nok ha vært litt mer pågående og fått henne til å sjekka om det tilfeldigvis var ledig, men det er slike ting som jeg tenker på etterpå... Jeg er alfor "snill" i telefonen!

Ja, ja , det er bare å glede seg!!! Selv om det jo nærmest er midtsommer før jeg skal... : )

Skrevet

Jeg har fått UL når jeg er 19+4. Jeg syns det er kjempeseint...Ikke har jeg fått tilbud om å komme til jordmor før dette heller. Måtte i tillegg utsette timen min med 3 dager siden samboeren min er bortreist på dagen vi først fikk. Baaahhh....Heldigvis ikke så lenge igjen da, men likevel. Jeg vil på ul NÅ :)

Skrevet

Er det ikke vanlig å dra på ordinær ul i uke 18-20 da..? Forrige gang jeg gikk gravid var jeg på ul i uke 19+2, og denne gangen i uke 19+4. Synes ikke det er spesielt seint... Og time til jordmor har jeg for første gang nå på fredag. Synes heller ikke det er spesielt seint.. Men det er klart når man venter på noe så gøy, blir tiden ekstra laaang..:)

Skrevet

Da er vi flere! Jeg har fått ordinær UL på A-hus når jeg er 19+5, og syntes dette er super ergelig. Men, nå er det bare en uke igjen og jeg må ærlig inrømme at det har gått en del på tolmodigheten ja ;) Men én positiv ting er at man ser litt mer kanskje enn tidligere :) Jeg var hos lege i uke 12+5 og ventetiden på 7 uker har vært lang men nå er den snart der :D

Skrevet

Jøss, jeg har fått UL når jeg er 19+4, og ser ut til å være en av de få som ikke er misfornøyd med dette? Må da være bedre å få se noe, enn å ikke få sett noe i det hele tatt. Dr. Bjørn Heggelund på Lillestrøm Gynekologiske Klinikk sa at alt mellom 17 og 22 er okei. :-)

Skrevet

Jeg fikk også ultralyd først i uke 19, og synes dette var ergelig og såå seint! Men det var nok bare fordi da ble ventetiden enda lenger, da jeg har ventet på dette siden jeg fant ut at jeg var gravid (som var 2-3 uker etter befruktning).

Men nå er ventetiden snart over, det er ikke en uke igjen en gang, til mandag skal jeg få se den lille :)

Dem sier jo, om man venter på noe godt, venter man ikke forgjeves! :)

Håper bare h*n ikke er sjenert over å vise hva h*n er! :) Ønsker ikke det ene mer enn det andre, vil bare vite om det er en liten prins eller prinsesse der inne ! :) <3

Skrevet

Ordinær UL er jo i uke 18-20, så det er vel sent mest fordi man er utålmodig, ikke fordi det faktisk er sent. Ultralydtimer fylles fort opp her i hvert fall, så jeg ville tro du burde ha en bedre grunn om du skulle få flyttet timen...

Skrevet

tidligere var ul uke 17-19 nå er det 18-21.

Skrevet

Jeg har fått ordinær UL når jeg er 21+4 ;) Seint, ja, men den som venter på noe godt, venter ikke forgjeves sies det ;)

Skrevet

kunne ikke sagt det noe annerledes selv! :D Tenker akkurat på det samme som deg jeg også :):) Lykke til på mandag! :)

Skrevet

Jeg var på ordinær UL ved 19+6, og fikk satt ny termin slik at jeg da var 20+4.

Ingen fare ved det :-)

Skrevet

Det er ganske vanlig å få sen ultralyd. Jeg fikk beskjed om at det ble mer og mer vanlig å tilby ultralyd i uke 19, for da såg de hjertet bedre og kunne se om alt var i orden. Og det er det alle ønsker! Så jeg greier ihvertfall å vente til da for å se den lille i magen.

Skrevet

Sent når det er ultralyd i uke 19? Det er jo bare en uke fra uke 18 da. Er vanlig med ultralyd fra uke 17 til uke 21, og som de sier over, så blir det mer og mer vanlig med ul i uke 19-20.

Synes dere at det er sent fordi dere er utålmodige, eller fordi dere er bekymret for at legene/jordmødrene ikke skal se alt på ul-bildet?

Skrevet

Jeg skal innrømme at jeg synes det er seint fordi jeg er utolmodig, pluss at jeg liksom trodde det var nærmest kun mellom uke 16 og 18 at man kunne se det man skal se.. Eller er litt forvirra, for man leser jo både det ene og det andre...

Det skal nok gå godt, må bare smør meg med tolmodighet i en måned til.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...