Gå til innhold

usikker..


MeReeTh

Anbefalte innlegg

ringte til legen for å si jeg hadde ombestemt meg for å ta abort, og ville ha time for å snakke om generelle ting man bør tenke på i svangerskapet. Men fikk beskjed at det ikke var noe vits å komme inn til legen før etter uke 12, det var først da de kunne ta prøver og slikt uansett...

Så leser jeg litt på nett osv og ser at jeg burdte ha spist bla B12 vitaminer og omega3, og at det er svært viktig de første 12 ukene.. nå er jo mine 12 uker nesten over, og jeg har jo ikke vært til legen å fått noe info..

Noen som vet hvor mye det kan ha å si om jeg ikke har fått i meg disse vitaminene? Og burdte man ikke egentlig få komme inn til legen og få slik info før man når uke 12?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er anbefalt at gravide tar forlat og omega i første trimester. Dette skal motvirke sjansene for at fosteret skal få ryggmargsbrokk. Jo før du starter med dette jo bedre! At du ikke har tatt disse tilskuddene til nå trenger ikke ha noe å si, det finnes jo de som ikke veit at de er gravide før mange uker ut i svangerskapet og hvor beibiene fødes helt friske!

 

Første kontroll hos legen er vanligvis i uke 8-12 i følge legen som fulgte meg i mitt forrige svangerskap.

 

Dersom du fortsatt er usikker på hva du vil gjøre videre håper jeg du har noen du kan snakke med om det vanskelige valget ditt! Ettersom tiden går får jo du også dårligere tid på å bestemme deg siden du kommer nærmere grensen for selvbestemt abort.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv har jeg til og med planlagt svsk en stund, er selv i uke 13 nå, har tatt folat, men ikke B12 eller omega...tar det ikke tungt:) mener du kan bare ta det med ro:) kjøp det som er nevnt nå, og ta det noen uker, ikke negativt ihvertfall:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...