Gå til innhold

Hvor langt er jeg på vei?!?!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg fikk målt hcg til 100 000 i går, men jeg aner ikke hvor langt jeg kan være på vei, for jeg har ikke hatt mensen på mange måneder.

Noen som kan hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,

 

Da vil jeg tro at det kun er en kontroll hos fastlege som vil hjelpe deg.

Legen kjenner da på størrelsen på livmoren ved å klemme litt på magen.

Alternativet er å ta en ultralyd for å måle størrelse på foster om du er langt nok på vei.

 

Lykke til. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør nok ta en ul. Min søster fant pluttselig ut hun var gravid, og hun hadde ikke hatt mens på mange mnd, men sjekket noen ganger tidligere, og dermed tenkte hun at hun ikke var så langt. Da de sjekket det viste det seg at hun var 6mnd på vei. Så få en ul du. Det er mest sikkert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelpe meg. Ja, jeg har fått bestilt time til UL nå, så blir spennende. Hvor tidlig kan de se hvor langt jeg er på vei?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kan se fra fosteret er 5-6 uker. Tidligere kan de være ganske usikkre. Så om de ber deg komme igjen, så må du ikke freake ut. Det kan hende det kun betyr du ikke er langt nok. Men magefølelsen min sier at du helt sikkert vil få svar på UL. Gleder meg på dine vegne. Har endelig fått min time også. Så om 3 uker vet jeg om jeg er 2uker mer eller en uke mindre på vei enn jeg tror nå. Hehe... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kan se fra fosteret er 5-6 uker. Tidligere kan de være ganske usikkre. Så om de ber deg komme igjen, så må du ikke freake ut. Det kan hende det kun betyr du ikke er langt nok. Men magefølelsen min sier at du helt sikkert vil få svar på UL. Gleder meg på dine vegne. Har endelig fått min time også. Så om 3 uker vet jeg om jeg er 2uker mer eller en uke mindre på vei enn jeg tror nå. Hehe... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...