Gå til innhold

Hvordan be svigermor roe ned 10 hakk...

Anbefalte innlegg

Skrevet

uten å såre henne?

Jeg er glad i svigermoren min altså, men av og til er hun for voldsom.

Skal legge seg borti ALT som har med gutten å gjøre.

Skal mate, skifte, holde, bysse, bære, herje og gjøre ALT fordi hun sier at jeg kan kose med han så mye jeg vil hjemme.

Ehh hallo, ja det er MIN unge!

Det blir for slitsomt for både meg og babyen, han er bare 4 mnd og blir ofte urolig og sutrete når vi har vært på besøk der en stund fordi han får aldri fred fra henne.

Han er bare en liten baby, han trenger ro og ikke ei som herjer med han 24/7.

Hvordan gi beskjed på en fin måte så hun ikke blir sur og såra?

Jeg måtte sette ned foten i dag og rett og slett bare være litt frekk å be henne kutte ut. Merka at hun ble litt rar, men vet ikke om hun tar hintet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke, men når du finner ut svaret del med meg for min svigermor er helt lik.

Skrevet

Hva er det med svigermødre da? Hvorfor skal de være sånn?

HI

Skrevet

Forelska i babyen. I følge mamma (som ble farmor før hun ble mormor) er den følelsen av å være besteforeldre helt unik, og nesten sterkere enn lykken ved å bli mor!

Så prøv heller å lære din svigermor å "lese" babyens signaler bedre. Når han begynner å gjespe, si "Ja, se der, det var nok det jeg tenkte, han pleier å være trøtt på denne tida. Han vil ha litt ro nå, det ser jeg med en gang". Når han begynner å furte av overstimulering, sier du noe lignende, og påpeker hvilke symptomer han framviser (f eks "Se, nå snur han seg bort fra rangla du rister med, og kommer med furteleppa si. Han er jo ganske var for lyder, det er sånn han forteller at han trenger en pause.")

Si det på en vennlig måte, og la henne bli med på å "utforske" hva barnet sier med sine små signaler. Vi som er mødre kjenner dem godt, og det er ikke forbudt å ta andre i skole. Men vi trenger ikke avvise dem og være uvennlige likevel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...