Gå til innhold

Dere som har Nordlandsbunaden!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk dere den levert ferdig sydd eller har du eller noen i familien selv brodert?

Hva kostet bunaden med alt tilbehør?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fikk den for ca 15 år siden, fikk den ferdig laget fra en syerske i Nord Norge. Vet ikke hva den koster lengre men den er vel ikke av de aller dyreste

Skrevet

Farmor har sydd og brodert den

Skrevet

Rundt 15-20 000 tror jeg min kom på.

Skrevet

Jeg har sydd min egen Nordlandsbunad, materialpakken kostet ca 6000,-. Broderte selv, mens min mor og tante monterte den.

Søljene er arvegods etter oldemor. Skjorta etter bestemor. Husker ikke pris på sjal og forkle i farta...

Neste år skal jeg begynne med bunad til min eldste datter :)

Skrevet

Mamma kjøpte stoffet og broderte mønsteret på, mens mormor monterte den sammen. Dette er uten cape og lue. Søljene fikk jeg i gaver flere år før konfirmasjonen, i diverse bursdags- og julegaver. Siden mamma kjøpte til meg vet jeg ikke prisen nøyaktig, heller ikke søljene. Men den er forsikret for ca 25-30000, har fått hørt av enkelte at jeg ikke får en ny for den prisen om jeg skal kjøpe alt ferdig. Dette var forresten i 98 om det skulle spille noen rolle.

Skrevet

Mamma kjøpte stoffet og broderte mønsteret på, mens mormor monterte den sammen. Dette er uten cape og lue. Søljene fikk jeg i gaver flere år før konfirmasjonen, i diverse bursdags- og julegaver. Siden mamma kjøpte til meg vet jeg ikke prisen nøyaktig, heller ikke søljene. Men den er forsikret for ca 25-30000, har fått hørt av enkelte at jeg ikke får en ny for den prisen om jeg skal kjøpe alt ferdig. Dette var forresten i 98 om det skulle spille noen rolle.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...