Anonym bruker Skrevet 17. mai 2011 #1 Skrevet 17. mai 2011 Fikk dere den levert ferdig sydd eller har du eller noen i familien selv brodert? Hva kostet bunaden med alt tilbehør?
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2011 #2 Skrevet 17. mai 2011 Fikk den for ca 15 år siden, fikk den ferdig laget fra en syerske i Nord Norge. Vet ikke hva den koster lengre men den er vel ikke av de aller dyreste
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2011 #5 Skrevet 17. mai 2011 http://bunadsstua-harstad.no/ Dette er de som lager flest nordlandsbunader. Lager for folk i hele landet og regnes for å være de beste av de beste.
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2011 #6 Skrevet 17. mai 2011 Jeg har sydd min egen Nordlandsbunad, materialpakken kostet ca 6000,-. Broderte selv, mens min mor og tante monterte den. Søljene er arvegods etter oldemor. Skjorta etter bestemor. Husker ikke pris på sjal og forkle i farta... Neste år skal jeg begynne med bunad til min eldste datter
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2011 #7 Skrevet 17. mai 2011 Mamma kjøpte stoffet og broderte mønsteret på, mens mormor monterte den sammen. Dette er uten cape og lue. Søljene fikk jeg i gaver flere år før konfirmasjonen, i diverse bursdags- og julegaver. Siden mamma kjøpte til meg vet jeg ikke prisen nøyaktig, heller ikke søljene. Men den er forsikret for ca 25-30000, har fått hørt av enkelte at jeg ikke får en ny for den prisen om jeg skal kjøpe alt ferdig. Dette var forresten i 98 om det skulle spille noen rolle.
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2011 #8 Skrevet 17. mai 2011 Mamma kjøpte stoffet og broderte mønsteret på, mens mormor monterte den sammen. Dette er uten cape og lue. Søljene fikk jeg i gaver flere år før konfirmasjonen, i diverse bursdags- og julegaver. Siden mamma kjøpte til meg vet jeg ikke prisen nøyaktig, heller ikke søljene. Men den er forsikret for ca 25-30000, har fått hørt av enkelte at jeg ikke får en ny for den prisen om jeg skal kjøpe alt ferdig. Dette var forresten i 98 om det skulle spille noen rolle.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå