Anonym bruker Skrevet 17. mai 2011 #1 Skrevet 17. mai 2011 Spiser nå det jeg føler for når jeg føler for det, dvs at jeg kan gå en til to dager uten mat, men kun drikke brus, også spise mye en periode, spesielt hurtigmat og annen usunn mat. Grunnen til at jeg ikke har gjort noe tidligere er at jeg er tynn, så hvorfor spise sunt da :-p ?!?! Men jeg vet jo at kroppen likevel har behov for ett sunt kosthold. Så HVA er ett sunt kosthold, hva bør jeg holde meg unna, og hva bør frokost, lunsj, middag og kvelds bestå av? Gjelder ikke bare meg da, men også ungene (de får litt sunnere mat enn meg da) og samboeren. Trenger motivasjon, og gode tips!
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2011 #2 Skrevet 17. mai 2011 Skremmende at foreldre ikke vet hva om er vanlig, sunn mat. Hvordan kan man unngå å få det med seg?
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2011 #3 Skrevet 17. mai 2011 Lærte du ikke det da du hadde heimkunskap på skolen i det minste? Å lære deg hva som er sunn mat tar litt mer enn et innlegg eller to her. Ta deg en tur i bokhandelen og spør om de kan akeffe deg en bok om ernæringslære for begynnere.
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2011 #4 Skrevet 17. mai 2011 Kosthold handler absolutt ikke bare om antall kilo, BMI og livvidde, selv om det absolutt oppleves sånn av og til. Jeg kan love deg at du vil få mer overskudd og dermed være fornøyd dersom du har et mer balansert og regelmessig kosthold, for meg var forskjellen svært stor! Begynn med å kjøpe noen bøker om kosthold, feks av Fedon Lindberg. Da får du både informasjon og motivasjon samtidig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå