Anonym bruker Skrevet 17. mai 2011 #1 Skrevet 17. mai 2011 Min lille prins på ca 5 uker har fått påvist lyskebrokk hos legen. Lurer på om det er noen som har erfaringer med dette, og evt operasjon eller om dette kan gå tilbake av seg selv? Bekymret!
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2011 #2 Skrevet 17. mai 2011 Hei, min sønn har hatt det. Han måtte opereres, men det var inn og ut samme dag. Han har et fint lite snitt i lysken. Om det kan gå tilbake av seg selv aner jeg ikke. For min sønn gikk det ikke den veien, i alle fall. Han var vel rundt året da han ble operert.
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 17. mai 2011 #3 Skrevet 17. mai 2011 Jeg ble operert for lyskebrokk på begge sider når jeg var 2 mnd , Har et arr som nesten ikke syns og et som er veldig synlig (veldig stygt ).
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2011 #4 Skrevet 17. mai 2011 Tuusen takk for svar! :-) Blir jo litt bekymret når det er noe med barna og særlig når dei er så små! :-( Men legen sa jo at det er en ufarlig tilstand, men at vi måtte følge med å se om han blir rød og det ikke kan klemmes inn igjen og avføringen stopper opp. Snakket med helsesøster som sa det kunne gå tilbake av seg selv, mens legen sa at det måtte opererest....
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2011 #5 Skrevet 18. mai 2011 Minsten vår er operert på begge sider for lyskebrokk. Første gang var han 3 mnd når han ble operert andre gang 1,5 år. (først høyre side, deretter venstre). Vi fikk aldri høre at det kunne gå tilbake av seg selv av noen av de vi var i kontakt med. Gutten vår gråt mye og virket veldig utillpass når brokket kom ut derfor ble det operasjon så tidlig som 3 mnd. Plager det ikke ungen venter de gjerne til h*n blir større. Sist gang han var operert var han så stor at når vi oppdaget brokket så sa han ofte auau, når vi bar han på den ene siden. Og han våknet på natten og sa au, tok seg til lysken og pekte... Begge gangen var det inn og ut samme dag, gikk greit, men det er ikke noe gøy å legge barna i narkose og jeg håper vi slipper det flere ganger.. (alle våre tre barn har vært i narkose av forskjellige grunner). Som en annen sier er det viktig å passe på avføring og farge rundt brokket... Det kan i noen tilfeller komme i klem og da skal det opereres med engang. Hos vår gutt kom brokket frem og gikk inn igjen flere gangen om dagen, så det var aldri i klem heldigvis.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå