Gå til innhold

Intens kløe under armene etter barbering.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Uansett teknikk.

Holder på å klø meg i hel ved leggetid når jeg har barbert armhulene under morgenstellet!!

Kan det være deoen som jobber seg innover i løpet av dagen?

Noen med samme problemet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva bruker du når du barberer deg da? Kan det være overfølsomhet mot skum/såpe?

Skrevet

SAMME HER! Barberte armhulene imorges og nå klør jeg. Heldigvis ikke så mye at jeg blir gal, men jeg merker det jo.

Jeg barberte meg med såpe og vann og brukte en vanlig deo kjøpt på butikken. Er det det som gjør det?

Skrevet

Jeg bruker Gilette høvel med sånn der gel på bladet. Den der lyselilla, vet du. Bruker vanlig deo etter.

Blir lik om eg bruker Gilette el.l barberskum, og vanlig høvel etterfulgt av deo.

Har også prøvd å dra over med høvel etter dusjen med bare deo under armene.

ALT klør :(

HI

Skrevet

Det kan være deodoranten du reagerer på kanskje?

At når porene er såpass åpne som de er etter barbering så får du en reaksjon.

Skrevet

Du kan ha rett i det :/

Skal jammen prøve meg en gang uten deo for å teste...

HI

Skrevet

Jeg reagerte voldsomt på nivea sine deodoranter. Tror nok det at når jeg barberte meg, og så brukte den, så kunne jeg klø meg ihjel. Gikk over til sterilan, og da gikk det helt greit igjen!

Skrevet

Jeg bytter forresten deo ofte!

Jeg syns alle stinker etter kort tid, så jeg kaster dem halvfulle, og kjøper nytt merke.

Så det er ikke bare én type deo jeg reagerer på heller i såtilfelle?!

HI

Skrevet

Kanskje det er alkohol i deodoranten du reagerer på?

Skrevet

Jeg syns også de stinker etter en stund og kaster dem!! Er du og jeg helt likens eller?

Hilsen anonym lenger opp som hadde barbert amhulene imorges.

Skrevet

Ja, det skal du se vi er? ;)

Jeg har alltid vært slik. Ikke overdriver jeg heller. De er virkelig halvfulle, og jeg kaster de for jeg ikke klarer lukten av de. Føler de (og jeg ved bruk) lukter høgg.

Og dette er en deo jeg en mnd i forveien har stått og sniffet på på Remaen og tenkt at "mmm, denne er god!"

Hehe ;)

HI

Skrevet

Skal forresten sjekke det med alkohol..

HI

Skrevet

Kan det være du har sopp? Som blir forserket hver gang du har barbert, kanskje pga fuktigheten og også såpen?

Skrevet

Kan det være du har sopp? Som blir forserket hver gang du har barbert, kanskje pga fuktigheten og også såpen?

Skrevet

Jeg klør også, og har funnet ut at det rett og slett er det at huden blir irritert av selve barberinga. Om jeg barberer meg med maskin så går det bedre. For meg funker det å smøre et tynt lag hydrokortison ( reseptfri) under armene etter barbering, og evt gjenta det en gang til, da slipper jeg kløen.

Skrevet

For meg er det alfa og omega å bruke skikkelig barberskum og høvel. Ikke barber med såpe det kan risse opp huden uten at du ser det. Jeg har også hatt problemer med at det lukter dritt av deodoranten etter en stund, sikkert fordi parfymen i den blander seg med min egen kroppslukt og så forbinder jeg deodoranten med den deilige miksen. Så løsningen min er å bruke neutral deodorant uten parfyme, anbefales. Fås på de fleste dagligvarebutikker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...