Gå til innhold

Har en venninne som ber om penger på facebook hver eneste dag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Idag er statusen "Hvis alle facebook vennene mine gir meg 50 kroner har jeg nok til å ta barna med på ferie iår". Vi skal ikke på ferie iår (annet enn på fjelltur) men ber ikke om penger til det av andre for det. I tillegg er hun opptatt av hvor utrolig godt mannen hennes tjener (han er lastebilsjåfør). Har virkelig ikke sansen for denne tiggingen. Det er nesten hver dag også...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

lastebilsjåfører tjener ikke fett..

Skrevet

Slett henne som venn da vel?! Så slipper du å se det. Hvis mannen hennes tjener så godt trenger hun vel uansett ikke tilskudd til ferie?

Skrevet

Det du sier der er tull 19.29. Enkelte yrkessjåfører tjener rett og slett vanvittig bra. De som kjører langtransport og i tillegg eier bilen selv sitter rimelig godt i det. Men til gjengjeld jobber de ofte til ugreie tider og er mye hjemmefra.

Skrevet

Nei det har jeg aldri påstått. Det har hun påstått.

Hjelper ikke å slette henne som venn. Hun sender tekstmeldinger og email også.

Skrevet

Sykt! Finnes det mennesker som tigger slik?

Jeg hadde kommentert: "Hva får deg til å tru at vi gidder å gi etter for denne endeløse tiggingen? Hva har du gjort som gjør at dere fortjener å få disse pengene mer enn andre som kanskje sliter mer med økonomien, men allikevel har moral og ære nok til å klare seg på egenhånd?"

Eller "Hvis alle facebook vennene til denne dama gir meg 50 kroner hver skal jeg sørge for å få en stor, skummel mann til å brekke alle fingrene hennes så hun har noe annet å klage over og aldri klarer å skrive tigge-meldinger på facebook igjen"

Eller noe tilsvarende.

Skrevet

Tigging er en uting og hvertfall når man spiller på det å gi venner dårlig samvittighet. Det er da fanden ikke deres feil at dama ikke har råd til ferie.

Skrevet

Merkelige folk du kjenner:)

Skrevet

Kunne aldri falt meg inn å tigge på den måten. Da hadde jeg heller skaffet meg en jobb. Heltidsjobb eller noe.

Skrevet

"Jeg gir deg 50 kroner, og jeg får 50 kroner av deg, til MIN ferietur!! " Versågod, tusentakk!! Nå er vi skuls!!

Skrevet

Hun er hjemmeværende med relativt store barn, så hun får ingen sympati fra meg. Meget spesielt.

Skrevet

Begynn å gjør narr av tiggingen hennes på hennes egne innlegg da vel.

Eller still kritiske spørsmål, som hva bruker dere pengene deres på siden mannen tjener så godt?

Hver gang hun kjøper noe nytt så skriver du det til svar under. Hvis du ikke hadde kjøpt det og det så hadde du hatt råd.

Gi råd, selg huset, bilen og bo i telt, ferie og billigere bokostnader i et!

Skrevet

Hehe..forje uke kjøpte hun et stort lekestativ til hagen. Med huske, sklie, osv. Det kostet nok mer enn 50 kroner fra alle hennes venner ville gitt

Skrevet

hehehe...jeg gjorde faktisk noe lignende i fjor høst, men skrev det jo i en ganske humoristisk tone. Greia var at jeg skulle på tur til en storby, flybillett og hotell var i boks, men da avreisen nærmet seg hadde jeg inmari lite penger. Så jeg la ut kontonummeret mitt og skrev noe av det samme, at hvis alle mine venner sponset 20 kroner, skulle dette gå helt fint. :)

Jeg fikk faktisk 20 kroner fra to jenter. :D

Seriøs og gjentatt tigging blir jo noe annet, men mulig noen syntes jeg var usmakelig den gangen, enda jeg bare mente det som en spøk. :)

Skrevet

TIl deg som svarte meg, første anonym.

Nei, faktisk ikke.

Mann min har egen bil og slikt. Nei, han tjener ikke godt. Enda han er på lengre turer.

Skrevet

Har ei sånn venninne jeg også..

Hun maser om noen har oppvaskmaskin, henger, osv osv..

Oppdaterer til og med på sin status at hun ikke har penger, forteller om regningssummer osvosv..

Hun har stor kredittgjeld og inkasso , og det første hun bruker sin lønn på er å shoppe!

Skrevet

Du får svare at "hvis jeg gir 50 kr til alle vennene mine på facebook så blir det ikke ferietur på oss i år heller"...

Gjest Antarctica
Skrevet

Spiller da null rolle om mannen tjener lite eller mye. har de ikke råd til ferie får de bli hjemme, som andre folk. Det er bare utrolig frekt og smakløst å tigge penger av FB-vennene sine.

Skrevet

Min lastebilsjåfør tjener nermere 600 000 i året , så de kan ha bra, men han har nattrute da, og jo det er bare enkelte ruter som er dårlig betalt og da lettlastebil på dagtid!

Skrevet

Da har mannen din en utrolig dårlig deal og burde revurdere hvem han kjører for og på hvilken strekning. Det er ikke noe problem å få godt betalte oppdrag på langtransport (da snakker jeg trailertransport til og fra kontinentet)

Skrevet

Hadde sendt ein kommentar til ho.

Skrevet

Herlig sitat: Du får svare at "hvis jeg gir 50 kr til alle vennene mine på facebook så blir det ikke ferietur på oss i år heller"...

Dette må HI skrive på statusen til dama!:P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...