Gå til innhold

Hvor lenge vasker dere babytøyet for seg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når kan vi begynne å vaske alt tøyet sammen? Hans og vårt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har aldri vasket babytøyet for seg selv. Hvorfor gjør du det?

Skrevet

Ikke jeg heller. Lurer også på hvorfor?

Skrevet

Jeg har alltid vasket min datters klær sammen med resten av familiens klær..

Spør som de andre over her, hvofor vasker du de separat?

Skrevet

Jeg har heller aldri vasket det for seg selv. Men vasker alltid nytt tøy før jeg tar det i bruk:)

Skrevet

Det er vel ingenting som sier at vi MÅ gjøre dette! Men jeg har gjort det og har nettopp sluttet (Hun er 16 mnd). Brukte også neautral på baby-klærne.

Skrevet

Fordi jeg bruker tøymykner på våre klær, pluss annet, "vanlig" vaskemiddel. Pluss at babytøyet gjerne får skånsom vask.

Hilsen HI

Skrevet

Du kan bruke neutral vaskemiddel og tøymykner på alles klær og det meste av babytøyet skal vaskes på 40 og 60 slik som for oss voksne.

Skrevet

Jeg bruker tøymykner på klærne til småtten, og det gjorde jeg da han var baby også. Burde jeg ikke gjøre det?

Og skånsom vask på babyklær?

Her gikk det på 60 grader når babyen gulpa, tissa og bæsjet overalt.

Skrevet

Jeg vasker alltid guttens klær sammen med håndklær/undertøy/sengetøy. For alt det vasker jeg med neutral og på 60 grader. Gutten er to år nå og bruker str. 86. Kommer til å fortsette med dette en stund til.

Skrevet

Når vi fikk barn gikk vi over til å bruke neutral vaskepulver og tøymykner på våre klær også, ellers hadde det blitt lovlig mange vaskemaskiner. Trodde jeg skulle savne lukten av tøymykneren, men det går helt fint. Utover det bør man vel vaske med neutral så lenge som mulig for å irritere huden deres minst mulig :)

Skrevet

På våre klær bruker vi forskjellige vaskemiddel enn hva vi gjør til gutten vår på 19 mnd. I tillegg bruker vi tøymykner på vårt tøy, det gjør vi ikke på hans. Grunnen er at gutten reagerer på vaskemiddel/tøymykner med parfyme.

Gjest babyfabrikken er nå nedlagt :)
Skrevet

Sånn gjør jeg det også, vasker det sammen med alle andres klær, men de blir alltid vasket før de skal tas i bruk første gang :)

Skrevet

Vasker ikke babyklærne for seg selv, men har lyse klær sammen med lyse klær som skal på 60 grader, det samme med mørke. Altså forskjellen er at jeg vasker det meste til babyen på 60 grader, men til oss selv holder det med 30 eller 40 grader på bukser og overdeler.

Skrevet

Vi fikk beskjed av legen å ikke bruke tøymykner i dete hele tatt på klærne til vår gutt, og det hjalp på eksemen hans med engang, så det der gjelder kke for oss ihvertfall!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...