Swix2010 Skrevet 17. mai 2011 #1 Skrevet 17. mai 2011 Hei, jeg er usikker på hvilkne barnevogn jeg skal velge. Vekt / størrelse er ikke så viktig, men den må være stabil og god å trille i ulendt terreng. Bor på gård i en fjellbygd og er aktiv med hund (har 5 irske settere og vil derfor bruke den mye til trilleturer med hunder. Er usikker på 3 eller 4 hjul. Noen anbefalinger ?
2små,rosa&blå Skrevet 17. mai 2011 #2 Skrevet 17. mai 2011 jeg har bugaboo og er superfornøyd med den! men det er nok ikke en vogn for deg. den er litt for lett og har for mye fjæring foran til at den er bra i skogen. hadde nok valgt en tyngre type vogn med 4 hjul, de er litt mere stabile mht velt o.l på barnas hus har de en fin oversikt over de forskjellige vognene (-:
snuppene 09 og 11 Skrevet 17. mai 2011 #3 Skrevet 17. mai 2011 hei. ikke lett det der med valg av vogn. ut fra de kriteriene du beskriver ville jeg valgt en vogn med 4 hjul, de er mest stabile i ulendt terreng. veldig viktig at vogna har gode lufthjul, som er litt brede. vi har emaljuga vogn (kombi) med 4 hjul, er veldig fornøyd, og har vært på tur i mye ulendt terreng, gått veldig greit.barnas hus har ikke dette merket lengre, men finnes jo andre forhandlere. Simo har også vogner som er store og gode, med 4 lufthjul, andre merker vet jeg ikke så mye om. min søster valgte også emaljunga (duo), hun bor på gård, mye grusveier og trilling på jorder og skogsveier. hun er veldig fornøyd hun også. lykke til med valget!
En, snart to :) Skrevet 17. mai 2011 #4 Skrevet 17. mai 2011 Jeg bor landlig til og venter barn nr.2. Hadde Simo kombi da vi fikk vårt første barn for 3 år siden og vi har vært kjempefornøyd med dette valget. God og stødig vogn med stor plass i bagen. Vogna er også blant de vogntypene som er høy, noe som passer oss da jeg er 175 høy og sambo 190 cm. Litt tung, men jeg så på det som styrketrening når jeg peste meg oppover i bakker. Vil tro at dette er en vogn som kan passe til å benytte sammen med hunder. Naboen har kjøpt Emmaljunga og er veldig fornøyd med den vogna. Ganske lik Simo. Den størate forskjellen som jeg ser er høyden på vogna. Lykke til!
mammantil2+1 Skrevet 18. mai 2011 #5 Skrevet 18. mai 2011 Hei, Jeg er skikkelig sportsvogn entusiast, men jeg synes allikevel at 4 hjulingen (kombi/duo vogn) er best til nyfødte. Det kommer selvfølgelig an på hvilken tid på året du får barn. Erfaringsmessig så synes jeg bagdelen på kombi/duo vognene er større enn på bl.a Urban jungle, Quinny og tfk. Dette får du måle i barneutstyr butikken hvis du ønsker. Velg også vogne etter høyden din, det er veldig viktig. Det blir fort ubehagelig å trille lange turer dersom vognen er for liten/høy for deg. Jeg har med mine 2 første valgt å bruke 4 hjuling (Simo kombi vogn) de første 5-6 månedene da jeg synes dette har vært lunere og så byttet over til TFK vognen som jeg synes er super god å trille. Jeg triller mye i marka med denne vognen og det er ikke noe problem. Ved å låse det fremste hjulet blir den topp i marka. Det er mange som synes 3 hjulingen er mere ustø er 4 hjulingen. Jeg har aldri opplevd dette som noe problem, selv ikke med er lita som henger i vognen. Jeg venter siste nå i oktober og kommer til å gå for 4 hjulingen den første tiden og så flytter vi vel over i TFK'en igjen utpå våren. Mitt råd er bruk god tid i butikken, ta ut madrasser og mål lengder, dybde og bredde i bag'ene. Prøvetrill inne og finn DIN perfekte vogn. Lykke til med vognvalget.
Mrs. Bouquet Skrevet 18. mai 2011 #6 Skrevet 18. mai 2011 Jeg ville valgt en lettere vogn med 4 hjul. Er ikke noe must at vogna har lufthjul etter min mening. Anbefaler brio happy eller emmaljunga city cross. Vekt har en del å si når man skal gå i bakker.
Mummy2be´med to tette:p Skrevet 18. mai 2011 #7 Skrevet 18. mai 2011 Hei. Har en rimelig aktiv gordon setter i hus, og vi valgte derfor å kjøpe vogn med 4 hjul og god demping. (4 hjul fordi hunden har en tendens til å trekke litt sidelengs om han får øye på noe, god demping pga at vi går mye tur på grusvei.) Vi har emmaljunga city cross, og er veldig fornøyde med den til vårt bruk!
hm hm Skrevet 18. mai 2011 #8 Skrevet 18. mai 2011 Jeg har kjøpt vogn med samme kriterier som deg HI, og jeg har endt opp med TFK Joggster III (ikke twist, så det er fast hjul). Har kjøpt hardbag til å begynne med, så gjøres den om til sportsvogn etterhvert. Fikk den på tilbud siden de har flere av 2010-modellen på lager i Norge:) Du kan velge str på hjulene, den blir jo bedre til bruk i terreng med de største hjulene slik jeg har forstått det.
hm hm Skrevet 18. mai 2011 #9 Skrevet 18. mai 2011 Hadde forresten 3-hjuling sist også (Teutonia), og brukte den mye i ulendt terreng - kjempefornøyd med den, og så derfor etter noe lignende denne gangen.
Swix2010 Skrevet 18. mai 2011 Forfatter #10 Skrevet 18. mai 2011 Takk for mange gode svar. Vi får ta en tur i butikken å prøve litt Er ikke så lett å vite hva man trenger heller, men med desember baby så er det greit med muligheten for litt påkledning også !
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå