Anonym bruker Skrevet 16. mai 2011 #1 Skrevet 16. mai 2011 Har vært slutt mellom meg og bf i snart 2 år. Det er jeg som har "familie" her, han har ingenting. Nå vil jeg flytte med min nye kjæreste, som jeg er gravid med, til en annen by en times flytur unna. I denne byen har jeg og familie og et lite nettverk. BF har satt seg på bakbena, og har sendt begjæring til retten nå. Jeg har lest at den som ønsker å flytte kan miste hele hovedomsorgen!!!!! stemmer dette? hvordan i all verden kan han nekte meg å flytte innenfor dette land? skilte foreldre flytter jo fra Kirkenes til Drammen, og fra Drammen til London. Blir syk av tanken at han skal vinne dette. den mannen har så sykt kontrolleringsbehov og eiesykdom at jeg spyr!!! sånn har han holdt på i alle år...men nå når det topper altså!
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2011 #2 Skrevet 16. mai 2011 Han kan gå for hovedomsorgen, men det kan ta tid før saken kommer opp og når du har varslet ham 6 uker før flyttingen så står du fortsatt fri til å flytte med barnet så lenge det er du som har hovedomsorgen når flyttingen skjer. Men: Skulle han vinne (noe han mest sannsynlig ikke vil gjøre) så må barnet flytte tilbake.
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2011 #3 Skrevet 16. mai 2011 ps. men av hensyn til barnet så er det mer logisk at din kjæreste flytter til deg så barnet slipper å flytte fra sin far.
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2011 #4 Skrevet 16. mai 2011 Faren til barnet har ingen relasjoner til dette stedet. Han har og tidligere uttalt seg om hvor "drittplass" dette er. og hvor dårlige oppvekstvilkårene er her. han har prøvd å lokke meg med "hjem" til hans sted i mange år, og mener dette er den beste plassen for alle i verden. Han har hele vettet for å si det sånn. men nå plutselig bruker han dette stedet som trygghetsargument for ungen.. snudd helt på flisa nå som mor vil flytte vett ! jeg er 100% sikker på at han tar med ungen og flytter pokkerivold og "hjem" til mor om han vinner og får hovedomsorg. og for å være helt ærlig, så er det kun kontroll på sin kjære eks bf vil ha, han er så fornærmet for at jeg dumpet han som en sekk råtne poteter( han var stygg voldelig og brøt meg ned psykisk! takker gud for at jeg greide komme meg "unna" han til slutt) jeg vil flytte vekk herfra pga jeg har dårlige venner her, nesten ingen venner med barn, mens i den nye byen har jeg både familie og venner med barn.. kjæresten min flytter jo sammen med meg.. han bor jo her han og nå, så jeg flytter ikke til han, men med han;)
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2011 #5 Skrevet 16. mai 2011 Skjønner. Så lenge du overholder varslingsplikten på 6 uker så er det bare å flytte. Han kan ikke stoppe dere. 22:58
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2011 #6 Skrevet 16. mai 2011 jeg har varslet han muntlig for flere mnd siden, men først skriftlig nå nylig. så blir ikke å ha gått 6 uker før slutten av juni da. og advokaten hans har sendt begjæring til retten allerede og det vil da komme opp sak eller rettsmøte allerede neste uke mente de...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå