Gå til innhold

Dette med dynking av sukkerbrød til bløtkake..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan noen gi meg et anslag på hvor mye væske man skal bruke?

Tenkte å bruke appelsinjuice, men mistenker at jeg vanligvis er noe kjip med væsken..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

står det ikke i oppskriften? google??

Skrevet

Jeg bruker rett og slett melk. Nøytral smak. Åpner ikke 'tuten', men heller med pakken lukket. Da renner passe mengde til å ha kontroll.

Dynker ganske mye, så blir ikke kaken tørr.

Skrevet

Det står ikke i oppskriften, dessverre. Jeg har sjekket flere oppskrifter, oftest står det bare 'dynk med melk', og det er det jeg ikke helt får tak i. Skjønte ikke helt det med å helle med pakken lukket, men her har vi bare skrukork, så da går jo ikke det uansett.

Jaja, får prøve meg fram-igjen. Det MÅ jo bli bra en gang:)

Skrevet

Jeg pleier å helle litt sitronbrus i et fat så legger jeg bunnen oppå brusen og klemmer den ordentlig nedi, blir den ikke våt nok tar jeg mer brus på over bunnen igjen og klemmer med hendene sånn at den blir gjennomdynka. Bare pass på så det ikke blir for mye også, da kan det bli vanskelig å ta bunnen opp av fatet igjen :) Hvis du lager kaken i kveld blir den som regel litt mer fuktig når den får stått litt i kjøleskapet :)

Skrevet

4-5 spiseskjeer med væske per "bunn"

Skrevet

Jeg bruker en skje og som regel melk forresten. Dynker ikke hele kaka, det blir bare kliss, kremen er jo også fuktig. Bruker sikkert max 6-7 spiseskjeer pr bunn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...