Gå til innhold

Et liite spørsmål til dere sykepleiere

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vurderer å begynne på sykepleierstudiet. Det jeg lurer på om det er noen her som har en typisk 8-16 jobb? Altså minus helg- og kveldsjobbing. Eventuellt hvor jobber du og hvor stor stilling?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er mest de over 50 som har dag-jobbing, desverre.. he he.. Evnt er det så mange søkere på slike stillinger at det er som å vinne i lotto å bli ansatt..

Skrevet

Jeg har, men for å få det måtte jeg gå inn i en annen type stilling i helsevesenet så jeg jobber pr def ikke som sykepleier...

Det er stor rift om jobb på poliklinikker og andre dagstillinger, så det er vanskelig å få seg en sånn jobb uten å ha mye erfaring og kompetanse.

Et alternativ er selvsagt å satse på ledelse og administrasjon, det er der de fleste dagstillingene er å oppdrive.

Nå er det forresten også mange av de store sykehusene som begynner å innføre at de som jobber på poliklinikker skal inn på sengepostene og jobbe helger også... Og så lurer de på hvordan de skal rekruttere motiverte sykepleiere :)

Skrevet

Det er el hovedsakelig de som jobber på poliklinikk og helsestasjon som kun jobvber dagtid. Ofte vanskelig å få en fot innafor der. Ellers jobber ledere dagtid, også noe som kan ta noen år før man blir.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...