Anonym bruker Skrevet 16. mai 2011 #1 Skrevet 16. mai 2011 Det kan muligens stemme det. Men er det ikke slik at det skal være 3 uker sammenhengende ferie - og resten av året kan vi bestemme selv? Her vil barnehagen ha alle ferieukene innen 1 juni -1 august, og 3 uker må være sammenhengende. Er det slik i alle bhg? Barna mine har jo hatt fri hele uker i både høstferie, vinterferie og påsken (ikke medregnet helligdager). Men allikevel vil de at barna skal ha fri 5 uker i sommer.
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2011 #2 Skrevet 16. mai 2011 Er litt usikker, men jeg tror at de kan kreve 3uker ferie i sommerferien (den trenger ikke være sammenhengende) Men totalt skal barnet ha 5 uker i året!! Men er som sakt ikke helt sikker!!
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2011 #3 Skrevet 16. mai 2011 Sikker på at du har forstått det riktig, HI? Her vi bor så må barna ha 3 uker sammenhengende fri i løpet av skolens sommerferie. Ellers er det 1 uke fri i jula og 1 uke i påsken. Da skulle det bli 5 uker i løpet av året
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2011 #4 Skrevet 16. mai 2011 glemte å si at 1 uke også er planleggingsdager, så da blir det 6 uker tilsammen. Mulig jeg husker feil ang jula.. (mine barn alltid har fri i jula uansett, ble litt usikker )
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2011 #5 Skrevet 16. mai 2011 Virker som om det varierer veldig fra bhg til bhg. Jeg spurte styrer i vår barnehage om hvordan det var der, og da sa hun at de to ukene i sommer hvor barnehagen er stengt er de eneste barnet trenger å være hjemme. Ellers er bhg alltid åpen i både julen og påsken, og de har ikke noe krav til antall uker fri pr år. Vet ikke om det har noe å si at det er en privat bhg?
Soleie m/3 gull :) Skrevet 16. mai 2011 #6 Skrevet 16. mai 2011 Vi bor i Bergen, og her må barna ha fri 3 uker tilsammen og de må være om sommeren ( sammenhengene) Og så er det 5 planleggingsdager i løpet av 1 barnehageår, og det er den 4 uken. Har 1 mnd betalingsfri, og det er for de 4 ukene. Noe mer må vi ikke ta fri her. Dette er kommunal barnehage. Hvis dere må ha 5 uker ferie, får dere avtrekk på regning for den siste uken da eller? Hvis ikke høres det jo veldig rart ut at de kan kreve 5 uker fri.
Soleie m/3 gull :) Skrevet 16. mai 2011 #7 Skrevet 16. mai 2011 Vi bor i Bergen, og her må barna ha fri 3 uker tilsammen og de må være om sommeren ( sammenhengene) Og så er det 5 planleggingsdager i løpet av 1 barnehageår, og det er den 4 uken. Har 1 mnd betalingsfri, og det er for de 4 ukene. Noe mer må vi ikke ta fri her. Dette er kommunal barnehage. Hvis dere må ha 5 uker ferie, får dere avtrekk på regning for den siste uken da eller? Hvis ikke høres det jo veldig rart ut at de kan kreve 5 uker fri.
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2011 #8 Skrevet 16. mai 2011 I følge bhg loven skal alle barn ha en mnd ferie i løpet av året. Noen bhg har vedtakt festet at barna skal ha tre uker sammenhengende mellom 1 juni og 1 sept, andre har nare at barna skal ha fire uker i løpet av barnehageåret.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå