Gå til innhold

vanskelig å lage bløtekake ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal bake bløtekake idag for første gang.. har kjøpt alt inn , jordbær krem osv skal bake bunnen selv...Noe tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er så lett så!. bare lage bunnen...dele den i tre deler....fyller den.. jeg bruker å dynke med melk blandet med karamellsaus..eller vaniljesaus...eller appelsinjuice...

Så fyller du den.. Jeg bruker ofte krem, vaniljekrem og røre bringebær eller jordbær.Klask kremen på kaka og pynt som du vil!

Nam!

Skrevet

Pisk dosisen lenge nok. Lenge etter at du tror den er ferdig. Jeg pleier alltid å sette dosisen til pisking og så gjør jeg andre ting i mens, da kan den piske i både femten og tjue minutter.

Vend det tørre forsiktig inn så du ikke slår ut lufta av dosisen. Jeg pleier ikke å røre, bare vende, gjerne med en gaffel. Du trenger heller ikke å få rørt inn alt det tørre, bare sånn at det ikke er store klumper med mel.

Vær nøyaktig med måling av mel og potetmel (noen bruker kanksje bare mel), det er bedre med litt for lite enn litt for mye.

Og vær nøye med at den er helt stekt før du tar den ut, den faller fort sammen på midten dersom den ikke er helt stekt.

Det er faktisk ikke så vanskelig som det høres ut :-)

Dersom du skal pynte kaka i dag og la den stå til i morgen, trenger du ikke dynke bunnen så veldig, bare ha 2-3 ss fruktsaft/juice/melk over. Det vil trekke nok fukt fra kremfløten. Men skal du lage den i morgen så kan det lønne seg å ha på litt mer væte.

Skrevet

ops skal man ha vaniljesaus? kan man ha uten eller ?

Skrevet

Du trenger ikke vaniljesaus. Det du trenger er bunnen, kremen og bærene. Noen liker å ha bittelitt vaniljesukker i kremen før de pisker den, men det liker ikke jeg.

Skrevet

Mine 2 beste tips: Kjør eggedosisen i 20 minutter, og sett forma på hodet når du tar den ut av ovnen og la den stå slik lenge. Da får du høy og luftig bunn.

Skrevet

Det er overraskende lett :)

Husk å dynke sukkerbrødet med litt melk eller saft. Rasp gjerne litt sjokolade i kremen. Jeg liker med en god dæsj vaniljekrem :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...