S+C - KS 27.05.11 Skrevet 16. mai 2011 #1 Skrevet 16. mai 2011 Kjører dere bil, dere som er helt på slutten av sv.sk? Er i uke 38 nå, og føler meg avhengig av bil for kontroller på sykehuset, fysio og diverse. Men kjenner jo også at jeg egentlig ikke er i form til det pga kraftig bekkenløsning. Er ikke det at jeg er redd for å føde eller noe i bilen, me gjør så innmari vondt å sitte hvis jeg skal lenger enn ned til byen som tar 5 min. Prøver å få mannen til å kjøre meg dit jeg må, og det går de gangene han ikke er på jobb. Men ikke-gravide venner skjønner ikke hvorfor jeg ikke kommer til ting som krever mer enn 5 min biltur. Hvordan er det med dere andre? Kjører dere nå?
♀ RosaPåVei ♀ Skrevet 16. mai 2011 #2 Skrevet 16. mai 2011 Jeg er fullstendig avhengig av bil nå,kommer meg ingen plasser uten! Klarer ikke å gå særlig mye lenger enn 50 meter max,og klarer heller ikke å sitte på uten å kaste opp,så jeg må kjøre selv..hehe..!
S+C - KS 27.05.11 Skrevet 16. mai 2011 Forfatter #3 Skrevet 16. mai 2011 Er litt som hos meg, klarer ikke gå 50 m en gang, så buss er ikke aktuelt. Og har jo alt jeg trenger 5 min unna med bil. Men noe mer går altså ikke. Gleder meg til magen og bekkenløsninga er borte!!!!'
wjkcg Skrevet 16. mai 2011 #4 Skrevet 16. mai 2011 Sluttet å kjøre, får ikke plass helt enkelt. Vi har barnesetet bak førersetet, slik at det ikke går an å legge særlig langt bak, så magen får rett og slett ikke plass mellom rygg og ratt...
Lemonia Skrevet 16. mai 2011 #5 Skrevet 16. mai 2011 Jeg hadde ingen problemer med å kjøre helt fram til fødsel i begge svangerskap.
S+C - KS 27.05.11 Skrevet 19. mai 2011 Forfatter #6 Skrevet 19. mai 2011 Usj, fikk beskjed av jm igår at jeg burde kutte bilkjøring helt nå siste uka. Blæææ!!! Tar jo bare fem min turer, føder jo ikke så kjapt, og de første riene er vel ikke så vonde at jeg kjører av veien... Skal forøvrig ikke starte av seg selv, har jeg bestemt. Venter til planlagt ks på fredag om en uke.
mossirose Skrevet 19. mai 2011 #7 Skrevet 19. mai 2011 Ja, her blir det bilkjøring til siste øyeblikk, for å si det sånn. Vi bor på landet, så her er vi avhengige av bil. Det går rett og slett ikke buss, og mannen i huset pendler til Oslo, så jeg kan ikke belage meg på at han skal kjøre meg noen steder. Det må kjøres til butikken, til de store barnas fritidsaktiviteter, til alle steder ... Jeg er i uke 35 og har fortsatt god plass bak rattet i Golfen min i alle fall. (Den lille røde toseters "krisebilen" til mannen begynner derimot å bli litt vrien. Jeg får plass bak rattet, men å komme seg inn og ut i en sånn lav bil er mildt sagt krøkkete. Hehe.) Men hva slags argumenter er det jordmødre og andre bruker mot at man skal kjøre bil på slutten? Jeg forstår at det er uklokt å kjøre noen steder med veer, men sånn ellers?
S+C - KS 27.05.11 Skrevet 19. mai 2011 Forfatter #8 Skrevet 19. mai 2011 Er vel litt fordi jeg har ekstremt vondt inryggen pga bekkenløsning og skiveprolaps. Og det er jo derfor jeg ikke kjører langt også. Men var også fordi fødsel kunne starte mens jeg var ute og kjørte. Likevel, de dagene jeg kommer meg inn i bilen skal jeg jammen meg kjøre til byen en tur likevel. Kan ikke være sunt å kjede seg ihjel heller...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå