Anonym bruker Skrevet 16. mai 2011 #1 Skrevet 16. mai 2011 En venninne gjorde det nylig slutt med typen fordi hun fikk vite at han ikke hadde vært i militæret pga nekting. Hvordan ville dere reagert? For min del, ville jeg ikke syntes det gjorde noe, hvis han var grei ellers.
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2011 #3 Skrevet 16. mai 2011 Hvor lenge hadde de vært sammen? Jeg hadde hatt null problemer med det siden jeg jo er passifist. Derimot vet jeg ikke hvordan det hadde vært å være sammen med en som hadde vært i militæret. Og da tenker jeg ikke førstegangstjeneste, det hadde jeg ikke brydd meg om, men i f.eks. utenlandstjeneste hvor det blir mer angrep og ikke forsvar.
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2011 #5 Skrevet 16. mai 2011 haha, ja det hadde tatt seg ut!!!!!! tenk å være sammen med en militærnekter!! hallo... ja det kan så være at gutter blir til menn etter militæret men å dumpe en som ikke har vært fordi han nektet? det blir litt for drøyt. tenker at denne jenta egentlig lette etter et påskudd for å dumpe han uansett og fant ut at dette passet fint. min mann fikk innkallelse og lot rett og slett være å dukke opp. han sto også på lista til mp over folk som skulle hentes inn. skjedde ikke det heller da han har en god kompis i mp som slettet navnet hans ved et "uhell". hørte ingenting fra militæret før han som 26åring mottok brev i posten om at han var fritatt for førstegangstjeneste men ansås som tjenestedyktig i tilfelle krig frem til fylte 42år. min mann er ikke mindre mann selv om han ikke har vært i militæret så svaret er derfor JA! jeg ville vært sammen med en militærnekter.
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2011 #6 Skrevet 16. mai 2011 Det synes jeg var teit av venninnen din.. Jeg er sjeleglad for at jeg ikke har måttet dra i millitæret og har full forståelse for at det ikke er alle gutter som vil heller. Selv om jeg såklart skjønner greia med sånt
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2011 #7 Skrevet 16. mai 2011 2 måneder er jo litt det. Men om denne dama slår opp bare fordi han er militærnekter, og grei ellers, så har han det nok best uten henne. Men jeg skjønner at det kan dukke opp problemer når man oppdager at den man er sammen med har et helt motsatt syn av seg selv.
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2011 #8 Skrevet 16. mai 2011 Min eks skulle reise i militæret i juni da han møtte meg i mars. Han var der nede i akkurat ett døgn, men han grein seg til å være der. Han spilte på dårlige knær pga fotballskader, astma og det at han hadde forsørgeransvar.. øøøhhh... for dattera mi.. Så han fikk slippe.. Det kunne ikke falle meg inn å ikke være sammen med han for det, eneste dumme er at han hadde tenkt, før han traff meg, at han skulle utdanne seg innen forsvaret. I dag er han 25 år, helgepappa for 3 barn fra 0-5 år og har null utdanning. Det er synd å tenke på da..
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2011 #9 Skrevet 16. mai 2011 skulle selvfølgelig stå at han grein seg til å SLIPPE å være der.. sorry
Gjest Kira ønsker seg en til ♥ Skrevet 16. mai 2011 #10 Skrevet 16. mai 2011 For meg hadde det ikke spilt noen rolle! Har full forståelse for at forsvaret ikke passer for alle, selv om mange gutter "vokser" mye på det året de er der. Jeg er gift med en som har jobbet noen år i forsvaret og som er aktiv i Heimevernet, og merker at det kan bli litt mye den veien også
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2011 #11 Skrevet 16. mai 2011 Nei. Men i motsatt retning kan jeg aldri se for meg at jeg ville falt for en yrkesmilitær. Gudbedre for noen slitsomme fyrer!
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2011 #12 Skrevet 16. mai 2011 hmm, kommer ann på GRUNNEN til militænekt det. Selv er jeg ikke så veldig passifist, er imot grunnløs vold, men ser behovet for å ta i et tak i krig for å stoppe menensker som Hitler, Bin Laden, Gadaffi osv. For meg hadde det vært helt klinsj å leve sammen med en som synger "Jesus elsker alle barna.." og går rundt med hodet i skyene selvom det hagler skudd rundt øra på en og Gadaffi løper rundt å meier ned høyre og venstre. Men jeg kan respektere at noen føler at de ikke kan ta direkte del i krig selvom de er i grunnen enig at det må til noen ganger. Er det LATSKAP som fordrer nekten, hadde jeg vært totalt uinterresert i å vanke med dette mennesket. Takler ikke late mennesker som ikke løfter på baken. Så, for min del kommer det altså ann på hvorfor man nekter. Og jeg håper jeg kan se disse personlighetstrekkene før man kommer i en slik situasjon, men så er man da rimelig ung når man bli innkalt til førstegangstjeneste også, så er ikke sikkert jeg hadde lagt merke til det i min stormfulle ungdomsforelskelse
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2011 #13 Skrevet 16. mai 2011 Haha, jeg ER sammen med en millitærnekter. Han har høy utdannelse og er en aktiv mann, finnes ikke lat. Heller ikke passifist;) Han var der i en uke og så på det som å være i en barnehage. Han begynte å le hver gang noen brølte til han..hehe. Dette i tillegg til at kjæresten hans dengang gråt hver dag fordi han var borte, fikk han til å juge på seg øresus og slapp unna.
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2011 #14 Skrevet 16. mai 2011 Vet det er politisk ukorrekt,forutintatt og feil på mange måter,men nei,hadde vært nederlag om det viste seg at typen var militærnekter. Er noe pysete og umandig over det synes jeg. Kan ikke forklare det rasjonelt,det er bare en ryggmargsrefleks om du skjønner. Så venninna di er ikke alene.
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2011 #15 Skrevet 16. mai 2011 Mannen min er en militærnekter. Jeg er bare glad for det.
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2011 #16 Skrevet 16. mai 2011 Ja hvorfor ikke? Kjærligheten kjenner ingen grenser Men... hvem skal forsvare landet vårt om det skulle være nødvendig. en gjeng med stenkastene feigninger?
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2011 #17 Skrevet 16. mai 2011 For en fryktelig merkelig venninne du har..
snuppsilille Skrevet 16. mai 2011 #18 Skrevet 16. mai 2011 Spiller vel ingen rolle dette om han er en ok fyr... mye kan forandre seg fra den gang da de skulle i militæret til dags dato.. det viktigste er vel at folk passer sammen slik de er pr idag??
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2011 #19 Skrevet 16. mai 2011 Nei, for meg ville det vørt utelukket positivt. Jeg er imot krig og ville ikke giftet meg med en som ønsket å delta i krig. Mannen min har ikke vært i militæret. Men, om han nektet kun fordi han var lat ville det stilt seg annerledes..
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2011 #20 Skrevet 16. mai 2011 Jeg er kveker, saa det aa vaere militaer nekter er ikke noe problem
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2011 #21 Skrevet 16. mai 2011 Min mann er militærnekter, han var der litt men fant ut at det absolutt ikke var noe for han. Min far var heller aldri i militæret.... hehe..
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2011 #22 Skrevet 16. mai 2011 Med tanke på at mange av de som er i alderen for militæret såvidt er tørre bak øra hadde jeg ikke tatt det så tungt...
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2011 #23 Skrevet 16. mai 2011 Bra at noen sier nei til den meningsløse drepingen som finner sted i verden.
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2011 #24 Skrevet 16. mai 2011 Hmm, alle mine seriøse forhold har vært med menn som har vært militærnektere. Det har jeg i grunnen ikke tenkt over før. Har feid over noen befal, da.
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2011 #25 Skrevet 16. mai 2011 Nei Men å har jeg jobber 12 år i forsvaret selv, og har kanskje et annet syn på saken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå