Gå til innhold

Då har vi vert på 3D ultralyd :-)


Sjørøveren&Brumlen

Anbefalte innlegg

Fantastisk å sjå den lille sjarmøren! Såg likhetstrekk mellom han og storebror fra då vi var på 3D med han :-)

er 28+4 og vekta vart estimert til mellom 1400-1500g, litt over gjennomsnittet. Blir spennande å sjå kor stor han er når han blir født!:P skal legge ut bilde på sida mi seinare :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åh, jeg har aldrig vart på 3D ul... men det høres ut som noe helt speciellt! Og så fint å se likheten med storebror:)

Kanskje jeg skal bestille en time...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er veldig spesielt! Anbefala det :) var veldig rart å kunne sjå likhet allerede no!:) Har ikkje slutta å smile sida vi var der og tar fram bildene og ser ofte!:)

 

Hadde bestilt meg en time om eg var deg ;) Har forresten lagt ut et bilde på sida mi vis du vil sjå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) Gratulerer med dagen! Det er vel så man sier...? er svensk vettu, så det er litt uvant for meg å gratulere med landets bursdag:) men hyggelig da! Håper du haft en fin feiring.

 

Jeg prøvde å finne bilde på din side, men får bare opp at det er feil URL...? Hadde vart gøy å se..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var vi på også på fredag,så moro å se, er liksom en skikkelig liten baby nå:) La ut bilde på profilen min, og jeg kan selvfølgelig ikke se meg mett på han;) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, eg får det opp.. Kan prøve å laste opp på nytt når vi kommer heim, er på besøk hos svigers til torsdag eller fredag. :)

 

ja, det er virkelig en spesiell opplevelse. Har tatt bilde på mobilen, så driver å ser på det heile tida :) hehe.

 

Anbefala virkelig dere andre å bestille time også, det er heilt fantastisk :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har prøvd å laste opp bilde på nytt, får du det opp no? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaaaaa... nu ser jag.. oj vad spennende. :D Må være fantastisk å ha et sånt bilde av den lille.

Tror jeg bestiller time.. klarer ikke å bestemme meg :) det er ikke litt ekkelt da? Ikke missforstå meg, jeg mener bare at alt blir veldig tydelig liksom.. he, he - er nok bare meg... Jeg mener ikke att babyen er ekkel, men at det kan bli overveldende? :)

 

Hvordan er formen din ellers om dagen? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første gang vart eg litt sjokkert når ho slo over fra vanlig ul til 3D, men dei er flinke å forklare og vise underveis. Så syns det var en fantastisk opplevelse :) hadde det ikkje vert så dyrt og så langt reise hadde eg nok gjort det igjen :P fantastisk å sjå den lille på den måten.

Han lå og smatta med munnen, geipa litt, gnikka seg i augene og gjespa. :) Kjempe skjønn!:)

Men sjølv om man ser tydligare på 3D enn på vanlig er det likavell heilt annerledes når dei blir født, vi kjente igjen enkelte trekk, slik som forma på munnen og bollekjakane feks :P men han såg egentlig heilt annerledes ut i virkeligheten :)

Veldig spent på å sjå kordan han som ligger i magen no ser ut! Om han er lik storebror osv :) Spennande!:)

 

Formen er grei :) venter på time hos fysio pga bekkenet og ryggen. Håper eg kommer til snart. Har og blitt plaga med skikkelige kramper i leggene om natta. Heilt forferdelig. Men utover det er formen ganske fin, magen vokser og lillegutt er full i liv. Så koser meg med det :)

 

Formen din då? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Joda, formen er grei her også. Mye, mye bedre en i vinter, så kreftene og orken begynner så sakte å komme tilbake og det er en deilig følelse.

Jeg var også plaget med bekken/rygg plager for en stund siden, men fikk forklart for meg av fysio at smertene stammet fra ryggraden, etter lang stillesitting og ligging. Fikk en rørelse å gjøre hver time i noen dager, og jeg må si at det reddet meg. Det fikk meg igang - og hele jeg myknet opp. Nå er det nesten helt bra, om når magen sank for noen uker siden stabiliseredes hele bekkenet også. Håper det holder seg slik.

Har du vart hos fysio nå? Hvordan gikk det?

 

Annars har jeg begynt å jobbe igjen - jeg måtte bare - for å ikke risikere å bli stående uten foreldrepenger. Så nå jobber jeg 2-3 dager pr uke, og bruker ferien min de resterende dagene. Får se det som en investering;).. Det triste er at NAV ikke klarer å gi noen konkrete svar, så jeg turte ikke la vær å jobbe. Kan da ikke stå helt uten penger i et år. Har vart fast ansatt siden 99, så synes på en måte at jeg fortjent de foreldrepengene men... Det blev tydlighvis komplisert pga at jeg var langtidssykemeldt en periode o fjor..:/

Nåja, det er godt å komme ut litt - men er ikke veldig effektiv på jobb da;) tur de har vikar for meg, annars hadde jeg hatt fryktelig dårlig samvittighet overfor kollegaene...

 

Jobber du, eller er du hjemme?

 

Oj, som jeg skravler! Håper det er greit... Det bare kom liksom, hi, hi.

 

:)A.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!:-) Litt seint svar, har ikkje vert her inne på ei stund.

 

Hehe, det går bra. Bare kjekt det, er sånn eg og, når man først har begynt er det ikkje lett å stoppe og ordene bare kommer :-) hihi

 

Så bra du er begynt å føle deg litt bedre! Så blir dei siste vekene litt lettare og du kan nyyte graviditeten på en anna måte. Det er jo supert!:)

Har vert hos fysio to ganger no, fått et par øvelser eg kan gjøre. Fysioterapeuten sa det i grunn ikkje var så mye å gjøre siden eg kom så seint i gang. Dei øvelsane eg skal gjøre har ikkje gjort det så masse bedre, men eg blir i hvertfall ikkje verre. Og det er jo bra!:-)

Føler det kanskje har stabilisert seg litt og det har blitt litt lettare å gå etter at det ser ut som magen sank i forrgie uke. Så no får eg gjort litt meir og bevegd meg litt meir enn eg kunne for en liten stund siden. :-)

 

Har du vert sykemeldt eller? Da skal du vel ha rett på foreldrepenger uansett? :-) Det har i hvertfall eg fått beskjed om. Var også sykemeldt heile svangerskapet sist og fikk foreldrepenger basert ¨på det.

Høres veldig rart ut at du ikkje skal få penger siden du har vert fast ansatt siden 99. Men så er jo nav noe for seg selv da, har sendt inn søknad om foreldrepenger for 1 mnd siden og fortsatt ikke fått bekreftelse på om de har mottat søknaden. Så får vel ta en tlf og høre om de har fått den eller om eg må sende ny.

De klarte også å rote vekk ene sykemeldingen min så eg ikkje fikk penger. Måtte selv kontakte de og høre hvorfor eg ikkje hadde fått penger, de hadde ingen planer om å kontakte meg og fortelle at de hadde rota den vekk.. Helt utrolig spør du meg!

 

Er fortsatt sykemeldt, så er nok heime. Begynner å bli litt kjedelig, så er godt det bare er 8 veker igjen!:-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hei der, :) var en stund siden nå, men tenkte jeg skulle høre hvordan det går med deg. Nå er vi jo snart ved termin begge to!:D

Selv synes jeg de to siste ukene vart de lengste i hele graviditeten... tom lengre en de grusomme kvalmedagene i vinter *grøss*, ikke så hemska, men laaaaange...

 

Skal til jordmor på helsestasjon imorgen. Blir spennende å høre hva hun har å si. Kanskje hun får meg inn på en kontroll på sykehuset da jeg har to ul-termindatoer. Den ene var 23. Juli, så enligt den er jeg jo i uke 41 nå... Får se i morgen..

 

Hvordan har det gått med bekkenet ditt? Sliter du med det nå på slutet? Hvordan går det ellers?

 

Nå er det ikke lenge igjen for oss, uansett hvordan man vender og vrir på det;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! :)

Joda, med meg går det bra! :-) Men kjenner det ikkje er lenge igjen, er tungt no, verker en del i ryggen.. Terminen nærmer seg heldigvis med stormskritt :-)

Går med deg då?

 

Skjønner at dagane dine blir lange, du som har så mange termina og forholde deg til. Men jordmor må vel ta hensyn til det? Slik at du får deg en sjekk på sjukehuset? :-)

 

Bekkenet mitt kom seg etter eg fekk begynt hos fysio, og det kom seg endå meir etter magen sank og vesleguten la seg med hodet godt nede i bekkenet. Så no kan eg gå litt tura og komme meg litt meir ut. Det er litt godt :-)

Var hos jordmor på kontroll i går, vesleguten har blitt så rolig. Nesten ikkje kjent bevegelse heile helga. Men hjertelyden var fin og mine prøver var fine. Så ho trur han har det bra. Men fikk beskjed om å kontakte føden om han fortsatte å være veldig rolig. Tenkte eg skulle se i dag kordan han er og evt ringe dei i ettermiddag.

Bedre med en sjekk for masse enn en for lite! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...