Gå til innhold

Kyllingburger, hvordan

Anbefalte innlegg

Skrevet

lager man det hjemme?

Spiser lite junk, sånn egentlig, men McDonalds kyllingburger får jeg helt dilla på i perioder

Noen som vet hvordan man kan lage lignende hjemme?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg laget kyllingburger senest i går, og det er kjempegodt.

Del kyllingfileter i to på langs og bank dem litt flatere (skal være ca 1 cm tykke).

Ta fram tre boller. I den ene har du ca 1 dl mel, i den andre har du ett egg som du visper med litt vann, og i den tredje blander du ½ dl hvetemel med 2½ dl knust cornflakes og 1 ts hver av paprikapulver, løkpulver, hvitløkspulver og salt. Vend kyllingfiletene først i rent mel, så i egg og til slutt i cornflakesblandingen. Stek gylne i panne og server i hamburgerbrød med det garnityret du ønsker.

Vi pleier å servere dette med denne hvitløksdressingen: To hele hvitløker deles i fedd (ikke skrell dem) og blandes i et lite ildfast fat med litt olje. Dekk med folie og bak i ovnen ved 200 grader i ca 25 minutter. Avkjøl til du kan ta på dem og klem hvitløken ut av skallene. Dryss på litt salt og mos dem med gaffel. Bland med 5-6 ss hver av rømme og Hellmanns majones og smak til med litt paprikapulver og evt mer salt.

Skrevet

oi

hørtes jo bra ut!

(litt mye arbeid med den dressingen, men det kan jeg jo lett fikse på annen litt mer 'lazy' måte

1000 takk

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...