Anonym bruker Skrevet 16. mai 2011 #1 Skrevet 16. mai 2011 På planen til snuppa står det at de skal på tur hjem til ei på gruppa som fyller 4 år den dagen (18.mai) er det da forventet at barna har med seg gave? Må jo evt skaffe noe i dag :-)
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2011 #2 Skrevet 16. mai 2011 Jeg hadde sendt med gave selv om det ikke er obligatorisk når det feires i barnehagetiden.
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2011 #3 Skrevet 16. mai 2011 Jeg hadde spurt i barnehagen hva som var vanlig Mn vil jo tippe det er vanlig med en liten gave.
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2011 #4 Skrevet 16. mai 2011 Jeg hadde ikke spurt engang, jeg hadde kjøpt gave ;-)
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2011 #5 Skrevet 16. mai 2011 Takk for tilbakelmeldinger :-) Da kjøper jeg en gave som snuppa kan ha med seg. HI
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2011 #6 Skrevet 16. mai 2011 Mange som har feiret i bhg i vår bhg, alle har selvfølgelig gave.
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2011 #7 Skrevet 16. mai 2011 Jeg ville ikke sendt med gave. Å gå i en vanlig bursdag utenom barnehagetid er jo frivillig, men barna "må" jo gå i barnehagen, og har dermed ikke noe valg dersom bursdagen er i barnehagetiden. Det kan bli mye press på at alle må ha med gave. Mannen min jobber i barnehage. Der anbefaler de at barna ikke har med gave til slike bursdager.
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2011 #8 Skrevet 16. mai 2011 det er jo en litt underlig holdning. Dere sparer jo masse tid ved at selskapet er i Barnehagetid. Skal ikke barnet få gave fordi foreldrene velger dette tidspunktet å legge selskapet?
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2011 #9 Skrevet 16. mai 2011 Ja la for all del bursdagsbarnet bli den skadelidende fordi foreldrene er late og ikke kan arrangere selskapet selv utenom barnehagetid.
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2011 #10 Skrevet 16. mai 2011 ser vel ikke på det som late foreldre. Det er jo ikke noe mindre jobb for de. Hørtes glimrende ut syns jeg for foreldre som jobber turnus eller har helgevakt. Men gave bør man gi.
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2011 #11 Skrevet 16. mai 2011 Hos oss er det ikke "lov" med gaver i bursdager som holdes i barnehagetiden. Det opplyses også altid på ukeplanen. Der står det "ikke gave".
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2011 #12 Skrevet 16. mai 2011 Selvfølgelig er det mindre jobb for foreldrene! De har jo alle barnehageansatte til å passe på ungene!!!
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2011 #13 Skrevet 16. mai 2011 det er vel ingen selvfølge. Med så små barn inviteres som oftest et begrenset antall barn, og flere foreldre pleier å bli med. Hvor mange det er i denne avdelingen til hi vet jeg ikke, men det er vel ikke en voksen pr barn...
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2011 #14 Skrevet 16. mai 2011 Hadde ikke sendt med gave når det er i bhg tiden som vi allerede har betalt for at ungene skal bli passet. Foreldrene får legge bursdagene på sin fritid og ikke i den tiden vi har betalt noen for å passe ungene våre. Må da være måte på pengepress.
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2011 #15 Skrevet 16. mai 2011 ha ha. Det er dagens. Ser du på Bursdagspresang som betaling for noen timers barnepass?
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2011 #16 Skrevet 16. mai 2011 Nei, men mener at man ikke skal forvente presanger i den tiden vi har betalt barnehagepersonalet til å passe ungene.
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2011 #17 Skrevet 16. mai 2011 Dårligste unnskyldning jeg har hørt for å slippe å kjøpe bursdagsgave! Koster det deg virkelig så mye å kjøpe en liten ting til bursdagsbarnet. Huff.
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2011 #18 Skrevet 16. mai 2011 Har disse foreldrene bursdagen i skoletiden også? Eller klarer de å ordne det på fritiden da?
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2011 #19 Skrevet 17. mai 2011 Skal ikke ha med gave fordi det er i bhg tiden? Hvorfor ikke? Gutten min har vært i mange bursdager i bhg tiden, og hatt selv. Hadde ikke han hatt med gave hadde han vært den eneste. Flere fordeler med å ha det i bhg tiden, du slipper henting og levering på kvelden. Da han hadde bursdag var det med 17 barn, og 3 ansatte. De 3 slappet mere av enn om de hadde vært i bhg, og de øvrige barna var roligere fordi de var der. Hadde vi hatt det en ettermiddag hadde det blitt billigere for oss da det var minus 22 grader den dagen bestilte vi taxi til og fra bhg for 20 personer. Ta med gave!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå