Gå til innhold

Din 17.mai MENY?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.. Hva planlegger dere å servere til 17.mai? Kanskje vi kan plukke noen ideer fra hverandre?

Vi skal ha

Middag: chili og mango-marinert kyllingfilet (lagt til marinering nå)

stekte potetbåter

frisk salat

Dessert: gele i flere farger med vaniljesaus

Til Kaffen: Kvæfjordkake (verdens beste)

SKal lage en saus til middagen også, og skal lete etter en med mango i.. Tror det vil bli godt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oh, chili og mangomarinert kylling høres nydelig ut!:)

Her blir det..

Middag;

Vi griller litt forskjellig -marinert kylling (honning marinade), lam, noe svin (mannen som styrer dette) og selvsagt pølser.

Potetsalat- verdens beste :)

Salat

Dessert: Gele i flaggvariant med krem og vaniljesaus

Til kaffen: Ei venninne har med kake også smekker jeg sammen toro sjokolademuffins da det kommer ei med cøliaki.

Jeg er forøvrig litt usikker på saus biten. Vi har ulike bbq sauser, og det er jo endel bløtt i potetsalaten. Er redd det blir mye med nok en saus oppå her?!

Skrevet

Her skal vi tilsvigers å spise ribbe i morgen:-) Blir fromasj og is til dessert.

Sjokoladekake, kransekake og verdens beste etterpå:)

Skrevet

vi skal ha lapskaus!

mamma har laget lapskaus på 17.mai så lenge jeg kan huske. når det er vår tur til å ta over som matstasjon etter togingen så blir det det nok grillmat;)

Skrevet

Lunsj bord med : karbonader , stekt løk, potetsalat. Eggerøre & laks. Til dessert : is med jordbær & suksess kake :)

Blir en koslig & travel dag ;)

Skrevet

Rømmegrøt og spekefat. Laks og eggerøre. Kjøttboller i hot salsa, salat og baguetter, potetsalat.

Marsipankake og is med varme bær til dessert.

Alt dette før vi skal opp på skolen for mer kaker og is...

Men aller først, barnetoget i Oslo sentrum for å vinke til eldste som går i tog :-)

Gjest amandine
Skrevet

Rømmegrøt og spekemat her også, is og en kake om jeg orker, skal bare fikse alle kaker som skal leveres på skoler i øst og vest først.

ÅÅÅ nå savnet jeg Oslo-togene. Det er noe helt spesielt med barnetoget i Oslo..

Skrevet

Vi skal grille marinert indrefilet av svin med ovnsbakte potetbåter, maiskolber, salat og kryddersmør til. Desserten blir hjemmelaget jordbærgelé med pisket krem og blåbær (rødt, hvitt og blått) og så sjokoladekake og Kvæfjordkake senere.

Skrevet

Biff

Rødvinssaus (og bernaise til meg - for det er så sjelden jeg spiser det)

Fløtepoteter

Stekte potetbåter

Salat

Dessert: ? (Besøket tar med. Håper på Dronning Maud-pudding.)

Kvæfjordkake hørtes kjempegodt ut!

Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Først blir det snitter og litt kaker på foreldredrevet "kafé" rett etter toget. Og is. Og sikkert pølse - slipper sikkert ikke unna.

Så hjem, roe ned litt og så drar vi sikkert et eller annet sted og kjøper middag. Gidder virkelig ikke å lage middag på en sånn dag.

Skrevet

forrett: agurkrull

(skjærer agurken på langs, smører hver laaaange skive med philadelphiaost, har på litt krydder, 2 skiver spekeskinke, og ruller sammen)

hovedrett: fylt indrefilet surret i bacon

dessert: riskrem til ungene og panna cotta til de voksne

også har jeg laga oreo-cupcakes til kaffen..

Såååå håper gjestene er fornøyd og mette når de går..

Gjest overlord
Skrevet

Vi pleier å ha rømmegrøt med spekemat, men iår går vi ut og spiser:) Skal bli deilig å ikke stresse.

Skrevet

grille pølser og hamburgere med barna i hagen hos noen venner etter banretog og leker i skolegården.

grille lam, marinert kylling med tilbehør: salat , potetsalat etc...

Også blir det kaker og is......

Skrevet

Pølser og is hele dagen.

Med skikkelig frokost og lunsj i magen, kan den toppes med tradisjonell 17.mai-mat etter toget og til leggetid.

Kanskje ikke særlig spennende, men veldig enkelt!

Skrevet

Spekemat og rømmegrøt. Vaniljeis med jordbær til dessert.

Har kjøpt kyllingvinger til kveldskos hvis vi fortsatt er sultne eller har lyst på noe godt:-)

Skrevet

her blir det sheppard's pie og sjokoladekake til dessert

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...