Anonym bruker Skrevet 16. mai 2011 #1 Skrevet 16. mai 2011 Hei! Jeg har sett flere ganger at folk sliter med økonomien sin, og spør etter gode tips osv. Her er noe som har hjulpet meg en god del og jeg synes faktisk at dette er det beste tipset jeg noen gang har fått. Begynn med å regne ut alle utgifter du har i løpet av et år. F.eks: Leie, lån, strøm, telefonregninger, årsavgift, forsikring og barnehage Det er viktig å ta husleien ganger 12, strømregning ganger 6. Altså gang med antall måneder. Årsavgiften er jo bare en gang i året så her må dere ikke gange med noe. Tilslutt så plusser dere alt dere vil ha med, og deler på 12. I mitt tilfelle blir det ca 10 000 kr. Det vil si at hver mnd setter jeg av 10 000 kr på en annen konto, som jeg skal bruke på regninger. Fordelen at du vet hvor mye penger du da sitter igjen med uten å bekymre deg for regninger (de er jo allerede ''betalt'') og det er dessuten lettere å spare:) Håper noen finner dette tipset til nytte. Det har i hvertfall gjort en god nytte for meg!
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2011 #2 Skrevet 16. mai 2011 Vi har et lignende system. Betaler de mnd faste ugiftene forløpende, men setter av til kommunaleavgiter, bil, strøm osv på regningekontoen, pluss litt ekstra til uforutsette ting. Derfor alltid buffer der inne. Så har vi sparekonto til diverse og en egen konto til ferie der vi setter inn fast sum hver mnd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå