Jojo x3 Skrevet 16. mai 2011 #1 Skrevet 16. mai 2011 Noen som har vært med på dette? Ville barnet ditt være med? Syns barnet ditt det var kjekt? Mitt barn har ikke lyst, men det er stort fokus på dette og nedtelling. Så redd alle andre skal og at mitt barn blir "utenfor"....
♥Love is in the aiR♥ Skrevet 16. mai 2011 #2 Skrevet 16. mai 2011 Nei, her reiser de på overnattingstur som varer i 2dager! Og mine 2 (som er de minste på stor avdeling) gleder seg allerede;) ALLE snakker om den turen, og at de gleder seg. (Skolestarterne har akkurat vært på den turen) Vet ikke hva jeg hadde gjort om det var motsatt. Her er det jeg som gruer meg litt... Snakk mye om det, positivt!
Jojo x3 Skrevet 16. mai 2011 Forfatter #3 Skrevet 16. mai 2011 Oj, to dager.... Jeg prøver å snakke masse positivt om det, hvor kjekt det skal bli og hva de skal gjøre osv. Men ser foreløpig ikke ut til å hjelpe.
♥Love is in the aiR♥ Skrevet 16. mai 2011 #4 Skrevet 16. mai 2011 Uff, ikke lett det der.... Har egentlig ikke noen tips egentlig=S Men håper det går greit tilslutt, og at det blir en uforglemmelig overnatting for disse små
LoveActually Skrevet 16. mai 2011 #5 Skrevet 16. mai 2011 Her var gutten min veeldig skeptisk til overnatting første gangen... da var de bare fire. Han ble lovet at han kunne komme hjem om han ombestemte seg... og det endte med at jeg hentet han før leggetid ) Neste gang da han var fem var førskolegruppa på overnatting fra fredag til søndag, da gledet han seg og hadde veldig lyst... og det gikk helt supert. Lykke til! Husker vi pratet masse om det, og vi satt sammen og prøvde å tenke oss fine ting som kunne hende på overnattingen.
Jojo x3 Skrevet 16. mai 2011 Forfatter #6 Skrevet 16. mai 2011 Takk begge to, jeg vil jo ikke presse han, men hadde jo vært kjekt for hans egen del om han turde.
*Lissi* Skrevet 16. mai 2011 #7 Skrevet 16. mai 2011 De eldste jentene mine overnattet da de var 5 år. De elsket det. Hadde det så koselig. Gutten min skal overnatte neste år.
Blubblubb Skrevet 16. mai 2011 #8 Skrevet 16. mai 2011 Monstersnuppa mi er vanligvis ganske tøff og for seg og ikke redd for noe, men da de skulle overnatte i bhg for en mnd siden ville hun plutselig ikke. Hun var så redd for at hun skulle savne meg og hadde ikke lyst. Jeg tenkte akkurat som deg at jeg ikke ville presse henne samtidig som jeg syntes det var synd om hun ikke skulle bli med på en slik "happening". Så vi gjorde en avtale om at hun skulle bli igjen i bhg om ettermiddagen sammen med de andre som skulle overnatte og hvis hun fikk hjemlengsel og savna meg kunne hun bare får de voksne til å ringe meg. Så kunne jeg komme ned og gi henne nattakos og hvis hun ikke ville være der mer kunne vi bare dra hjem. Det hjalp. Når hun visste at hun når som helst kunne få dra hjem var hun ikke redd for å sove over. Fikk jeg en telefon? Nope! Hun hadde det kjempegøy og hadde bare savna meg bittelitt og da fikk hun litt kos av en av de voksne og så var alt bra.
Serepta Skrevet 16. mai 2011 #9 Skrevet 16. mai 2011 Dette var et høydepunkt for min gutt, men han hadde fylt 6 år da. Alle førskolebarna var med også.
våken_om_natta Skrevet 16. mai 2011 #10 Skrevet 16. mai 2011 I vår barnehage drar de eldste på koloni i 3 dager med to overnattinger. En natt i lavo. De stor-gleder seg. Barnehagen har drevet med dette i flere år. Nå neste uke drar mitt barn sammen med 34 andre. De har ennå tilgode å sende hjem et barn i løpet av en koloni! Så gøy har de det! :-) Det går helt sikkert bra. Men ikke press barnet. Kun oppmuntring. Og barn som absolutt ikke vil, bør få slippe!
Fjerteberte Skrevet 16. mai 2011 #11 Skrevet 16. mai 2011 Her drar førskolebarna i bhg på leirskole- 3 dager og 2 netter. Guttungen ville absolutt ikke dra. Ikke tale om! Fordi det var kjedelig...Enda de hadde snakka mye om turen i gruppa og sett filmer og bilder derfra. Vi snakket MYE om det her hjemme, og de i bhg snakket også mye med han ( og de andre føskolebarna). Litt etter litt kom det fram at han var redd for å savne meg. Forsikret han om at hvis han skulle savne meg så skulle vi komme og hente han med engang. Det som gjorde helt utslaget for at han ville reise var at han skulle få låne pappa sin sovepose ( som han skulle prompe MASSE i!) og fikk være med ut og kjøpe sin egen lommelykt. Turen gikk kjempebra, og nå 3 mnd etter turen snakker han fortsatt MYE om den! Barnet må ville dra selv- ikke press det!
Gjest Hercule Poirot Skrevet 16. mai 2011 #12 Skrevet 16. mai 2011 Min 6-åring (akkurat fylt, da) skal på overnattingstur på fjellet sammen med de andre skolestarterne i juni. Hun gleder seg voldsomt, men så kommer hun plutselig på at hun MÅ ha med det og det for ikke å bli lei seg. Regner med det blir en samtale eller to der hun veldig bestemt sier at hun ikke vil når det begynner å nærme seg, men regner samtidig med at hun fyker av gårde og blir med når det kommer til stykket. Hun gleder seg i alle fall til å sove i overkøya, for det _kan_ hun! Hun har jo hatt høy seng helt siden hun flytta ut av sprinkelsenga! Hun skal bli veldig forsikret om at de voksne som skal være med kan ringe oss for henting hvis det virkelig blir nødvendig, men i løpet av alle de årene "vår" barnehage har hatt denne tur-tradisjonen, så har de kun sendt hjem barn som har blitt syke. Det er ingen som har blitt hentet hjem pga. hjemlengsel. :-) Men, som mange andre sier her, du må ikke tvinge barnet! H*n må ha lyst selv, men bittelitt går det an å "lure" dem, som f.eks. at barnet får låne pappas sovepose eller får ta med akkurat _den_ tingen som er utslagsgivende. Og masse lovnader om at h*n kan ringe hjem og få telefonisk nattakos og -sang. Får du først barnet i vei, så vedder jeg ganske så mye på at du ikke hører noe! Vi skal hente vårt barn på ettermiddagen på turdag nr 2, og regner da med å får høre noe i denne retning: "Åååååååå, hvorfor kommer dere så tidlig!!!!!" ;-)
___ Skrevet 17. mai 2011 #13 Skrevet 17. mai 2011 Vår barnehage har også avluttningstur med to overnattinger for de som skal begynne i barnehagen. De hade det flott.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå