Anonym bruker Skrevet 16. mai 2011 #1 Skrevet 16. mai 2011 Jeg var veldig tynn da jeg var yngre (frem til jeg var 21-22), nå er jeg 28 år og tobarnsmor og sikkert 15 kg tyngre. Jeg er normalvektig med former nå, hverken tynn eller tykk. Ganske midt på treet men kunne tenkt meg å gå ned 4-5 kg for å komme til trivselsvekta mi. Når jeg treffer folk jeg ikke har sett på mange år begynner enkelte å kommentere at jeg har lagt på meg og at jeg var så tynn før.. synes det er ubehagelig. Har slitt med å gå ned i vekt etter jeg fikk barn også og har i perioder nesten sultet meg for å gå ned litt.. husker jeg hadde gått ned 5 kg en gang, følte meg slank og flott. Så traff jeg en gammel venninne på en fest som sier: ser du har lagt på deg endel siden du var yngre, du er blitt mer formfull. Hvorfor tror folk det er greit å kommenterere vekta mi på den måten??
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2011 #2 Skrevet 16. mai 2011 Fordi de enten synes du er blitt mye vakrere nå som du har litt mer former, eller fordi de var sjalu fordi du var tynnere enn dem, og godter seg over dette nå. Folk er rare.
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2011 #3 Skrevet 16. mai 2011 Synes bare det er så unødvendig å kommentere vekta til folk. Jeg gjør det aldri selv, med mindre noen har slanket seg med vilje da. .
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2011 #4 Skrevet 16. mai 2011 Synes det er litt rart at folk tror det er fritt frem å kommentere vekta til noen bare fordi de var tynne før. Hadde aldri kommentert at noen hadde lagt på seg, spesielt ikke folk jeg knapt kjenner lenger.
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2011 #5 Skrevet 16. mai 2011 Du kan jo svare på en måte som gjør dem litt flaue, og bevisste på hvor uføflige de er. F.eks. ved å si "Nei så hyggelig at du ser jeg har lagt på meg, ja du skjønner jeg er jo en del år eldre nå og tobarnsmor ikke minst, synd jeg ikke har klart å beholde ungpikekroppen, men ser jo at du har forandret deg horisontalt selv så ...jaja, det er vel tidenes gang det ..."
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2011 #6 Skrevet 16. mai 2011 Heeelt enig med deg HI!! Jeg har alltid vært veldig tynn, type 4 stilongs under en bukse for å få normale bein tynn. Dette har jo vært veldig sårt for meg oppgjennom, og 1000 ganger værre har det blitt av at ALLE skal kommentere det. Gjerne da litt, "WOW så tynn du er, herregud!!! " skjønner ikke hvorfor folk på død og liv skal kommentere andres vekt. Tror forresten at de sier det til deg fordi de synes du har blitt flott, men alikevel... Du har min fulle sympati - ømt tema!
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2011 #7 Skrevet 16. mai 2011 Helt enig med deg Hi. Jeg forstår ikke helt det der med å kommentere vekt og utseende. Jeg gikk veldig ned i vekt før jeg ble gravid nå, selv om jeg spiste masse mat. Jeg kutta bare ut karbohydratene. Folk ble jo hysteriske fordi vekttapet gikk så fort. Begeret var fullt da svigermor, i påhør av ei annen dame som var på besøk, mer enn antydet at jeg hadde fått spiseforstyrrelse. Jeg ble så forbannet at jeg gikk fram på stuegulvet og kledde av meg alle klærne til jeg sto bare i trusa og bh'n og så freste jeg: Se på denna kroppen og si meg at det er kroppen til en med anorexi. Så kledde jeg på meg og dro derifra. Tenker de satte kaffen i halsen. Hun har aldri kommentert vekta mi etter den sjokkartede opplevelsen. Men det er kanskje litt vanskelig å gjøre det stuntet når man møter folk på gata :-)
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2011 #8 Skrevet 16. mai 2011 De mener det nok godt HI. Jeg har ei venninne som er veldig slank, hun har slitt med å legge på seg hele livet. Nå har hun blittmer formfull, og det blir kommentert. Men hun skjønner såpass at dette er positivt ment. Det er ikke godt å gå rundt som et beinrangel og bli fortalt at man må spise mer av alle sier hun selv. Hun er glad for at folk legger merke til at hun har gått opp i vekt og forteller henne at dette er vakkert på henne. Da føler hun seg bedre i sin egen kropp. Det er jo kjent at hvis man er vant med å være syltynn hele livet så kan det være en overgang å få former og legge på seg, en skulle tro at det var godt å få bekreftelse på at dette var vakkert og flott?? Ikke ta deg selv så høytidelig HI, folk kommenterer det de ser. Jeg er alltid utsatt for slikt, jeg var driiitsvær før (over 100 kg på 160 cm) og har gått ned masse, har nå normalvekt, men har gått opp litt i vinter, og folk spør rett ut om jeg har gått opp igjen, for jeg var da vel tynnere forrige sommer? Jeg svarer som sant er at ja, det har jeg gjort, men skal ned igjen Tar meg ikke nær av slikt. Jeg skjønner jo at folk legger merke til slikt, jeg har jo vært åpen om vektnedgang og min kamp mot kiloene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå