Gå til innhold

sykemeldt...hvordan få meningsfulle dager?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er sykemeldt for en peride bla pga søvnmangel..

Jeg må rett og slett få orden på soving og kropp før jeg kan gå på jobb igjen...lang historie...

MEN jeg klarer ikke finne roen i hverdagen... hva kan jeg gjøre på for å finne mening i dagen og finne noe som kan engasjere meg uten å bruke for mye energi....

nå rydder jeg hus, vasker klær, baker brød og boller ( frysen er full......) og går på tur.... Men hva mer kan jeg gjøre....

Har du noen forslag? Hva er gode aktivteter for deg for å bygge deg selv opp igjen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann. Jeg er sykmeldt for det samme som deg. Her går det i trening et par formiddager i uka, tur noen av de andre dagene hvis bekkenet er samarbeidsvillig. Ellers leser jeg bøker, slapper av, sover hvis nettene er helt på styr, og gjør nok generelt endel mindre enn det du beskriver. Har du prøvd å ta det helt med ro? Øve deg på å slappe av, kanskje? Forøvrig er lydbøker ypperlig til turer. : )

Skrevet

Jeg har vært sykemeldt for lignende problematikk. Har hatt stor glede av trening (forsiktig løping, f.eks.), faktisk mye mer glede av det da enn nå som jeg er i full jobb. Var også ganske flink til å lage meg små og store prosjekter, sydde for eksempel en del enkle ting; vesker, topper - gjorde om på gamle klær etc.

Uansett er det viktig å akseptere at man ikke er arbeidsfør og ikke stress med masse oppgaver; da kunne du likesågodt vært i jobb - samtidig som du må finne balansen for å ikke å bli helt apatisk og sitte hjemme og se på Dr Phil hele dagen...

For meg var det ihvertfall en lettelse den dagen jeg sa til meg selv at: "Neivel, får ikke sove nei? Nei, da får jeg bare være våken så lenge, da. Null stress. Skal ikke på jobb i morgen allikevel."

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...