Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 16. mai 2011 #1 Skrevet 16. mai 2011 Leverte i bhg i dag og der gikk jentene i fine kjoler og hadde sløyfer i håret ,mens guttene hadde joggedress ... Det feires 17 mai i bhg i dag og hvorfor pyntes jentene og ikke guttene . Min gutt hadde pyntet seg pen bukse, skjorte og dressjakke . Syns det er like naturlig at han skal ha på seg fin klær som en jente har på seg kjole ..
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2011 #2 Skrevet 16. mai 2011 Fordi guttemødrene er L A T E og ikke gidder
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2011 #3 Skrevet 16. mai 2011 Sikkert fordi jenter ofte er mer opptatt av pynting enn gutter. Spør du en gutt og en jente i bhg-alder om de vil ha på penklær på 16. mai, er sjansen god for at jenta svarer ja og gutten svarer nei.
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2011 #4 Skrevet 16. mai 2011 Synes det er lettere å pynte jentene. De har gjerne mange kjoler og mer å velge i, mens guttene har ett sett pentøy. Men er enig i at det går jo an å ha på pent hverdagstøy. f eks skjorte og vest. Liker å ha litt pene klær å bruke innimellom, men synes det er vanskelig å finne til gutt. Nå er ikke min så stor ennå, bare 4 mnd, men lette litt før barnedåpen så han skulle ha noe å ha på seg etter dåpskjolen, men ikke engang en hvit skjorte var å oppdrive! Og jeg går ikke på en DYR barnebutikk og kjøper er skjorte til 400kr som brukes en eller to ganger... Men han har to sett pene klær selv om han ikke er mer enn 4 mnd, i tillegg til bunaden!
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2011 #5 Skrevet 16. mai 2011 Her løp jenta inn i kjole og gutten inn i kakibukse og skjorte. Han går mye i skjorte om sommeren, så det er ikke ekstraordinært for han, men pyntet er det.....selv om vi droppet slipset, he he.
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2011 #6 Skrevet 16. mai 2011 Dreier seg vel kanskje mer om at kjoler er et vanlig antrekk o barnehagen for jenter, på lik linje som at joggedress er det for gutter. Begge deler fordi det er mest behagelig. Og så er det dessverre mange som sikkert har glemt feiringen idag, men jentene ble levert i kjole som vanlig og da også pyntet...
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2011 #7 Skrevet 16. mai 2011 Det er ikke vanskelig å finne fine klær til guttene nå, det er bare å se i klesbutikkene det! Mye fint! Også handler det om å faktisk gidde å ta på de klærne!
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2011 #8 Skrevet 16. mai 2011 Sønnen min "pyntet" seg i dag, han. Fin sort bukse, hvit genser og en sort vest over. Akkurat som min datter ble "pyntet" da hun gikk i tog på fredag, men en tights, en rød hverdags-kjole med en bolero over.
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2011 #9 Skrevet 16. mai 2011 Guttene mine liker ikke å pynte seg. Derfor blir det heller en pen genser og pen bukse + joggesko. Synes det er teit å overpynte dem med skjorte og slips da de skal leke,og sikkert spise is også. Da blir de fort møkkete. Hva er vitsen med å bruke masse penger på sånne ting? Heller bruke penger på opplevelser enn klær som blir fort møkkete og ødelagte etterpå. Greit at det er en festdag for barna, men de må jo få lov til å få leke blir litt møkkete også... De skal få lov til å kose seg uten mas fra mor eller far at de må være forsiktige og ikke blir møkkete eller at mor og far må finne servietter hele tiden for å tørke av barna...
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 16. mai 2011 Forfatter #10 Skrevet 16. mai 2011 Han kan få lov til å bli så møkkete han bare vil Enda han har på seg "merkeklær" ... Penklær trenger ikke å koste mer enn en fin genser og bukse .. Vi har vaskemaskin og om det må renses så gjør vi det . Her brukes h&m og Ralph lauren om hverandre , samme om vi skal på kino eller i bhg ..Klærne er til for å brukes .. I vår familie pynter man seg på spesielle dager som 17 mai, julaften, nyttårsaften , dåp , bursdager og når det feires noe i feks bhg, skole . Syns det er gøy og pynte opp barna mine jeg og de syns det er helt greit å gå i fintøy
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå