Gå til innhold

Svimete tenåring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg har en utrolig svimete tenåring. Han får beskjed om å passe sekken sin hver dag, men det skjer sjelden. Så hver eneste morgen er det det samme som skjer. Hvor er den boka, hvor er gymklær osv.

Han vekker hele huset på sin morgenferd.

Hva kan jeg gjøre med dette? Må jeg virkelig se på at han pakker sekken sin hver dag? Eller er det en måte jeg kan få han til å innse at han snart må gjøre en innsats

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mente pakke;) (ja, er litt svimete jeg og;) )

Skrevet

Jeg ville prøvd å nettopp passe på at han pakket sekken sin hver kveld, hengt over ham til det ble en vane og han gjorde det selv.

Men ikke vet jeg, for jeg har bare en vanvittig svimete seksåring.. Hun er helt utrolig, glemmer til og med om det er morgen eller kveld, og kan finne på å ta på seg pyjamasen igjen når den nettopp er tatt av - fordi hun tror hun skal legge seg...!

Skrevet

Siden dette skulle vært innlært for lenge siden tenker jeg at han får bare fikse det selv. Kanskje det at han ikke finner ting og får anmerkning på skolen gjør at han skjerper seg? Han er iallfall for stor til at du skal henge over han og passe på han så da får han lære konsekvense av å ikke finne/glemme selv!

Skrevet

Da han gikk på barneskolen fikk de bare med seg de bøken de skulle gjøre lekser i. De andre ble igjen på skolen. I år er første året han har pakket sekken sin.

Jeg tenkte det samme som deg, 09:07. Han har fått en del anmerkninger nå og står i fare for å få nedsatt i orden. Ser ikke ut som om det har brydd han noe nevneverdig.

Skrevet

Får han lommepenger? Inndra lommepengene hvis han ikke skjerper seg.

Skrevet

En tenåring er en tenåring. Svimete er de aller fleste. Lykke til om du får endret på dette. Dette er bare en av mange ting de fleste tenåringsforeldre sliter med.

Min må pakke sekken sin, samme for meg om det er på kvelden eller morran bare han får med seg det han skal ha.

Mase på en tenåring hjelper skjelden, det har ofte motsatt effekt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...