Gå til innhold

Veike navn....!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Finnes det noen navn som er veike som ikke er nymotens navn?

Jeg tenker at dere som sitter og lirer av dere hvilke navn som er veike og hvilke navn som er sterke, kun gjør det av hva dere er vant med!

Jeg kjenner flere som heter Vetle, Linus, Benjamin etc som er tøffe gutte gutter og som kler navnene sine kjempe godt! De er IKKE veike i mine øyne!

Jeg har en følelse av at det er mange som kjemper for å fremme de gamle navn ved å presse de nye navnene ned!

Skjerp dere damer!!!! Vær litt åpen for nye navn!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

HELT ENIG!!!! Det er ikke bare Johan og Magnus som er sterke navn. Men, jeg skjønner at dere fleste damer her inne digger disse navnene, og rakker ned pånymotensnavn ved å kalle dem veike og svake og latterliggjøre mødrene som kaller barna som f.eks Linus.

Skrevet

"Finnes det noen navn som er veike som ikke er nymotens navn?"

– Du nevner jo selv Vetle, som er et gammelt norrønt navn.

Skrevet

Er vel ikke snakk om at de som har de og de navnene er veike gutter, men om hva slags assosiasjoner man har til navnene.

Jeg er helt sikker på at også du har assosiasjoner, både positive og negative, til navn du hører. Antakelig har du latt deg provosere av at noen har en negativ assosiasjon til et navn du liker spesielt godt, eller et navn du har gitt din egen gutt. Big deal, noen liker ikke det navnet du liker. Lev med det.

Skrevet

Jeg kjenner også tøffe gutter med navn som Sander. Liam, Benjamin, Tobias og Timian. Navnene er likevel veike og lite maskuline.

Skrevet

Øøøøøø, smaken er som baken som man sier. Dersom Sander, Liam, Benjamin osv osv er veike navn, så du om det 11:12.

Er garantert mange som synes guttenavnet DU har valgt til DIN sønn er veikt og lite maskulint også:-P

Som sagt, man har forskjellig smak.

Rett og slett!

Skrevet

Hahaha, har du flere selvfølgeligheter du må dele med verden?

Skrevet

Her er en repetisjon av selvfølgelighetene:

"Øøøøøø, smaken er som baken som man sier. Dersom Sander, Liam, Benjamin osv osv er veike navn, så du om det 11:12.

Er garantert mange som synes guttenavnet DU har valgt til DIN sønn er veikt og lite maskulint også:-P

Som sagt, man har forskjellig smak.

Rett og slett!"

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...