Anonym bruker Skrevet 15. mai 2011 #1 Skrevet 15. mai 2011 Hva tenker dere om dette navnet? Vurderer det til jenta i magen:)
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2011 #4 Skrevet 15. mai 2011 Min datter på ett år heter Mathilde og jeg synes selvfølgelig det er et nydelig navn:) Vet om noen bloggere som har barn på samme alder som heter Mathilde, men ellers kjenner jeg ingen som har det navnet. Tror nok det blir et populært navn om en liten stund. Vurderte også Mathilda/Matilda, synes det også er et fint navn.
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2011 #5 Skrevet 16. mai 2011 Jenta vår på 3,5 heter Matilde. Verdens nydeligste navn på verdens nydeligste jente
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2011 #6 Skrevet 16. mai 2011 kjenner til tre Mathilde og ei Matilda. Alle i sammer alder! Så det begynner å bli et populært navn.
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2011 #7 Skrevet 16. mai 2011 ikke så vanlig? Jeg jobber i barneskolen og det er hvertfall 1-2 pr trinn.... Men nydelig navn, ja!!
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2011 #8 Skrevet 16. mai 2011 Jeg har en datter som heter det og hun går i 2. klasse. Det er ingen på skolen hennes som heter det og heller ingen som het det da hun gikk i barnehage. Det er ingen som heter det i barnehagen til lillesøsteren hennes. Ikke så vanlig navn, ikke her vi bor hvertfall.
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2011 #9 Skrevet 16. mai 2011 Mathilde er ikke så pent. Mat-hilde. Men Matilde, uten -h, er fint
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2011 #10 Skrevet 16. mai 2011 Ikke supervanlig? Mathilde er et typisk motenavn, som har hatt kolossal vekst i bruken de siste 10 årene: http://www.ssb.no/emner/00/navn/piker/mathilde.html
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2011 #11 Skrevet 16. mai 2011 Veldig vanlig navn her vi bor!!! 3 jenter på 4. trinn som heter det hvor min sønn går, 2 jenter som heter det på 1. trinn hvor datteren min går. I barnehagen var det ei jente som het det....
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2011 #12 Skrevet 16. mai 2011 Jeg kjenner tre Mathilde. To rabagaster og en stille og rolig
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2011 #14 Skrevet 16. mai 2011 Jeg synes det er et veldig fint navn. For noen år siden hadde jeg bestemt at hvis jeg fikk en jente, skulle hun hete det. Nå venter jeg en jente, men er dessverre rett og slett litt lei av navnet, så jeg må finne på et annet... Det var veldig poppis for et par år tilbake, jeg kjenner veldig mange som kalte barnet sitt Mathilde da. Men hvis du fortsatt synes dette er det fineste navnet, skal du ikke la det at det er på mote stoppe deg.
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2011 #15 Skrevet 16. mai 2011 Det er nok blitt mer vanligere men jeg synes likevel det er veldig fint
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå