newone Skrevet 15. mai 2011 #1 Skrevet 15. mai 2011 Jeg lurer på hvordan dere får det til å gå rundt? Her skal vesla begynne i barnehagen i august og jeg skal begynne i jobb. Men leser at hun ikke får være i barnehagen mer enn 40 timer i uken. Hvordan skal jeg kunne jobbe 37.5 t uke da? Bruker minst en time om dagen i kjøring til og fra jobb - barnehage. Og skal jeg jobbe fult da må hun jo være i barnehagen i 42.5 t i uka. Jeg er helt alene, da bf ikke bryr seg om henne. Hvordan løser dere dette? Takker for svar.
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2011 #2 Skrevet 15. mai 2011 Har samme problem. Barnehagen åpner kl.08 og stenger kl.16. Jeg jobber fra kl.08 til kl.16 og har 40min. å kjøre hver vei til og fra jobb. Bf stiller ikke opp og jeg har ikke familie som kan avlaste. Så enten så må vi flytte eller så må jeg si opp jobben. Skal høre om jeg kan jobbe redusert og går ikke det så heller jeg mot å si opp og finne jobb som er nærmere.
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2011 #3 Skrevet 15. mai 2011 Finnes det en barnehage som er nærmere jobben?
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2011 #4 Skrevet 16. mai 2011 For meg fins det barnehage nærmere, men det er i en annen kommune, og i et annet fylke, så vi får ikke plass der 22:50
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2011 #5 Skrevet 16. mai 2011 Følger barnehagene med på om barnet er der 40 eller 42 timer? Har aldri tenkt over det faktisk...mine er i bhg fra 8.30 - 16.30 hver dag. Noen dager har jeg møter og må levere tidligere - kl 7.30. Det blir jo mer enn 40 timer pr uke... Har jeg mulighet til å gå tidlig en dag gjør jeg jo det...men ikke alltid det... Har aldri hørt et ord fra noen på dette - unntatt fra min dårlige samvittighet :/
newone Skrevet 19. mai 2011 Forfatter #6 Skrevet 19. mai 2011 Er umulig å få noe nærmere jobben. Og jeg har ikke regnet med hvis jeg må stå i kø til og fra jobb da går det jo fort en halvtime ekstra hver vei. Er jo ikke sikkert de merker om hun er 42-45 timer/uken der, men det er jo faktisk slitsomt for de små å være i barnehagen også. Hun starter før hun fyller 1 år. Vet ikke om jeg hadde orket å jobbe 45 timer vær uke hele året. Greit i blandt når det er overtid, men det blir noe annet. hi
Anonym bruker Skrevet 24. mai 2011 #7 Skrevet 24. mai 2011 Snakk med barnehagen om problemet ditt! Er sikker på at de har forståelse for din situasjon! De må være imøtekomne på dette så lenge de har lengre åpningstid. Kan ikke forstå at de har rett til å kreve dette. Står det i barnehagens vedtekter? Skjønner godt at de anbefaler foreldre å ikke ha barnet lengre enn 40 timer. Men noen ganger har ikke foreldre valg. De fleste foreldre vil levere barna så seint som mulig, og hente de så tidlig som mulig, iallfall når de er små.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå