Gå til innhold

Min fødselshistorie, kjemperask igangsatt fødsel. :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har født! Jeg ble satt igang mandag 9. Mai kl 1400 pga dårlig fungerende morkake, (Uke 37) Veldig overraskende, jeg var ikke forberedet på den nyheten da jeg var på kontrolltime! :)

Jeg ble sjekket kl 1400, for å sette modningsgrad før man igangsetter. Jeg hadde 2 cm åpning allerede, så jeg fikk en stikkpille i skjeden.

Kl 1700 fikk jeg føderom, da var riene såpass sterke at jeg følte noe var på gang, men kunne fortsatt puste meg igjennom dem. Vi gikk ned i kafeen og spiste litt, og imens vi var der nede tok de seg veldig opp.

Jeg gikk med regelmessige rier til kl 1900, da ble jeg sjekket igjen. Da hadde jeg 4 cm åpning. De tok vannet, og DA tok det seg opp. NÅ følte jeg at jeg var i fødsel!

Jeg ble mer og mer desperat etter smertelindring, det var så vondt at jeg visst ikke hvordan jeg skulle ligge. Jeg fikk lystgass, den hjalp meg å puste riktig. Mannen min sa: "Dette går altfor fort, er det noe galt?" Riene kom som perler på en snor, uten opphold.

Kl 1910 ble jeg sjekket igjen, og da hadde jeg full åpning. PÅ 10 MINUTTER!!! Ikke rart det var vondt!!!!

Plutselig overtok kroppen, og pressriene startet. To kraftige pressrier og en god del smerteskrik fra meg (fikk ikke tid til epidural eller noe!) så var han der! En perfekt liten herlig prins, på snaue 2300 gram.

Det er det største i verden, tro meg! Kan ikke se meg mett på han, og kjærligheten i huset blomstrer for alle!

Nå vil han ha mat igjen, så da ønsker jeg dere alle lykke til - snart er tiden deres også her! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så koselig:)

Gratulerer så masse med lillegutt:)

Skrevet

Gratulerer så mye! Det var virkelig fort levert ja:) kos dere masse!

Forresten, hvordan "fanget" de opp nedsatt morkakefunksjon på kontrollen i uke 37? Tok de ultralyd, eller var det mangelfull vekst på symfyse-fundus målet, eller? Jeg er fire dager over termin, og bare lurer og tenker på alt nå...:)

Skrevet

Hei! Jeg fikk hevelser og spor av proteiner i urinen, og samtidig med at jeg har kardiolipidantistoff syndrom, så var det nok til å bli satt igang fort. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...