Gå til innhold

Blir jeg andmeldt tro?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Igår var jeg i Oslo på utdrikkingslag. (er forlover) Vi reist hjemmefra kl 17.30,da var vi å lufta hunden min. (Har 7 vitner på dette,da dem alle sku på samme festen)Ved 1900 tiden har politet blitt ringt opp av mine naboer. Som klaga på at hunden min ,hadde bjeffa i et ,og at jeg bare har stukket fra han osv..(ingen av mine naboer har ringt eller sagt ifra,verken til meg eller samboern min) Nå er jeg så livredd,tror dere jeg blir andmeldt? Vi var hjem 01 tida,(tar nesten 2 timer å kjør hjem) Da har vi lufta hunden osv. Hunden min ble henta idag kl 0900,hunden min har stått å bjeffa i et idag ,sa dem som passa han idag.Vi satte oss ut i 2 timer,og hunden bjeffa da også,flytta hunden nærmere oss,men det hjalp lite.Nå er hunde passern min så dritt lei bjeffinga,at han nekter å pass han til seinere.Noe jeg forstår veldig godt. Kan ikke en hund være alene i noen timer,før det ska bli styr? Jeg har vært på kurs i 1 mnd nå,og måtte derfor sette han vekk den tiden. Etter at jeg henta han hjem,har han bjeffa 80% mer enn før.Fam som passa han for meg,sa at 4-5 naboer har klaga på bjeffingen hans,så dem hadde fått trøbbel med naboene pga hunden min. Jeg ble meget overraska,for sånn har han ikke vært før- Dem som kjenner han,sier at dem kjenner han ikke igjen,slik han har blitt nå..Han er sammen med oss hele tiden,veldig glad i folk.

Tenkte å ringe politiet imora,for å høre hva som skjer videre ..Dem har ringt til nabon min,og hun sier at dem har vistnok gått noen runder rundt huset inatt. Blir jeg anmeldt nå tro?? Uff,for et styr..Politet ringte meg 23.40 men j hørte ikke tlf (minibuss med fulle jenter,da er det umulig å hør tlf)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke du vil bli anmeldt.. men er det ikke en kennel i området som kan ha bikkja når du skal bort, da?

Skrevet

Noen burde iallfall ringe Mattilsynet. Du burde ikke under noen omstendigheter ha hund!

Skrevet

Uansett hva som skjer så må du bare fortelle din side av situasjonen.

Jeg har selv blitt anmeldt og der og da føles det helt forferdelig. Det kan føles som verden din raser litt sammen men du må bare forklare deg til politiet på beste mulig måte. Om din sti er ren så vil denne saken henlegges.

Prøv å tenke på gode ting og ta sorgene når de kommer.

En annen ting er at du kanskje burde vurdere om du skal ha hund om du må sette den bort så ofte?

Lykke til i alle fall:)

Skrevet

Hvorfor ska jeg ikke ha hund????? Jeg satte han kun bort i 1 mnd. Ellers er han sammen med meg ,hele tiden.. Nei,det er ikke Kennel her jeg bor,desverre.

Skrevet

Jeg kan ikke skjønne hva du skulle bli anmeldt for. Det er ikke forbudt å forlate hunden sin i noen timer, og det er heller ikke forbudt å ha en hund som bjeffer. Det er regler som omhandler bråk etter kl. 23:00, men man blir heller ikke anmeldt hvis man bryter dette (med ellers lovlige aktiviteter). Mennesker som fester med høy musikk, kan få telefon fra politiet (eller besøk på døra), med beskjed om å dempe seg.

Jeg ville heller brukt energien på å finne ut hvordan man kan gjøre hunden trygg igjen, framfor å tenke på politiet.

Skrevet

Nå ligger han rolig på plassen sin,sover å koser seg. Han er seg selv igjen nå. Men hvis jeg går ut en tur,så begynner han å bjeffe. Utrolig slitsomt. Snakka med ei venninne,( hundeinstruktør)og hun sa at ,når han bjeffer så ska j overse han,Men det er veldig vansklig å få det gjennomført,da naboene vil klage igjen. (Evt kan jeg sende ut nabo varsel ,og be dem om å holde ut med hunden de dagene) Han elsker å være sammen med folk.

Men slik som han har blitt,er ikke bra. Han veit at bjeffer han,så kommer jeg å tar han inn,

Skrevet

Hvor lenge siden er det du var på dette kurset? For hunden har jo klart ikke takla det særlig bra, og du må finne en løsning på problemene den har nå.

Skrevet

Høres jo ut som han har fått separasjonsangst etter den måneden du var vekk. Han tror vel at hver gang du går ut så blir han alene veldig lenge!

Hva med å skrive et brev til naboene om situasjonen, og forklare at dere trenger tid på å behandle hunden?

Skrevet

Ca 1 uke siden,jeg kom hjem fra kurset. Hva ska jeg gjøre???Trenger virkelig hjelp /tips.

Skrevet

Takk for tipset . Ja,jeg ska skrive brev,til naboene mine. Ska goggle på seprasjonsangst...

Skrevet

Kanskje hunden din har fått litt seperasjonsangst etter å ha vært på kennel 1 mnd? Eller hvis det var en hundepasser, at han ble urolig av omskiftningene? Ikke alle hunder takler det like bra. Gå inn på canis.no det er et hundeforum. Legg frem problemet der. Kanskje du får hjelp.

Skrevet

Hvorfor har du hund når du ikke har tid til den?

Om du er ferdig på kurset og er hjemme nå etter en mnd borte forstår jeg heller ikke hvorfor du drar så mye bort fra hunden nå også.

Skrevet

hu var på utdrikkningslag da.. står ikke at hu er mye borte fra hunden sin.

jeg så på hundeviskeren om en hund som bjeffet no infernoalskt når eier gikk ut, men kommer ikke på hva de gjorde der å da for å bli kvitt det. men hunder har ikke noe begrep på tid, så om du er borte i 1 minutt eller 3 timer spiller ingen rolle, han blir like glad for at du er tilbake uansett. det er ingen skam å forlate hunden sin i noen timer, alle gjør jo det. man kan ikke ha hunden med seg over alt til alle døgnest timer.

Skrevet

Det er feil! Hunden vår merker forskjell på 1 min og 3 timer. Kommer vi tidligere hjem fra jobb, blir han ikke like glad som til vanlig tid.Eller litt senere. Og har vi vært ute 30 min bryr han seg ikke stort når vi kommer hjem. så klart er er han glad. Men han har flere nivåer av glad :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...