Anonym bruker Skrevet 15. mai 2011 #1 Skrevet 15. mai 2011 Hvor er dette nedfelt i lovverket? Og hvordan straffes vi som har andre forpliktelser og dermed ikke deltar i skolens 17. mai arrangementer?
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2011 #5 Skrevet 15. mai 2011 Det er ikke nedfelt i noe lovverk, og det er heller ikke noen som sier at man MÅ være med på aktiviteter... men gå i toget, det må man
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2011 #6 Skrevet 15. mai 2011 Forklar dette nærmere? Hvordan kan noen si "du må gå i toget?" hvis det ikke er nedfelt i lovverket? Og hvordan straffes barn og foreldre hvis de ikke marsjerer i vei?
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2011 #7 Skrevet 15. mai 2011 Er vel bare å gå i toget som er obligatorisk, ihvertfall er det sånn her. Skal man ikke bort den dagen, så går man i tog. Men har aldri hørt om at man MÅ på arrangementet etterpå..
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2011 #8 Skrevet 15. mai 2011 Hvordan kan det å gå i toget være obligatorisk?
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2011 #9 Skrevet 15. mai 2011 Før var det slik at lærere og elever fra 1.-7.klasse hadde obligatorisk oppmøte til barnetoget. Slik er det ikke nå lengre og det er frivillig å gå i tog.
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2011 #10 Skrevet 15. mai 2011 Mitt barn skal jaggu få slippe å gå i tog om han ikke vil når den tid kommer!
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2011 #11 Skrevet 15. mai 2011 Hva mener du med obligatorisk? Mener du tog eller aktiviteter etterpå... ingenting er vel obligatorisk, men en bør kanskje gi beskjed dersom du ikke møter i toget... hvilke andre forpliktelser har dere annet enn å gå i tog? Etter toget, gjør man jo AKKURAT hva man vil.. det er kanskje kjekt for ungene å gå på lekene/aktivitetene...
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2011 #12 Skrevet 15. mai 2011 Det er ikke alt som trenger å være valgfritt for ungene, og jeg syns at 17.mai toget er en av de tingene de SKAL, enten de vil eller ikke. Her er det sånn at man går i toget, såfremt man ikke skal bort eller er syk. Sånn er det bare. Og sånn var det når jeg gikk også. Det dummeste jeg vet er foreldre som lar ungene slippe bare fordi de ikke gidder.
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2011 #13 Skrevet 15. mai 2011 Ja la barnet ditt velge det 21.41.. Det er virkelig ille at barn må bruke føttene til å gå i tog for å feire nasjonaldagen.. Får være måte på hvor storforlangenes vi skal være
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2011 #14 Skrevet 15. mai 2011 herremin hatt... Jeg og mitt barn vil gjøre baaaaaaaaaare gjøre akkurat det vi vil og det som passer oss.. gud forby at vi skal gjøre noe som alle andre gjør.. vi er ikke intr i å tilpasse oss hva de andre gjør.. og så satser jeg på å få et velfungerende barn til slutt.. som er vant til å få gjøre det HAN vil.. suksess... Det må jammen meg et underlig barn til, for å ikke kunne/ville gå i tog... kan forstå det om ungen har diagnose... og når de begynner på ungd.skole så er det vel frivillig, og det er noe annet...
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2011 #15 Skrevet 15. mai 2011 Vi har forpliktelser i form av representasjon på en stor årlig mottagelse.
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2011 #17 Skrevet 15. mai 2011 Enig med 21:44 Små barn vet ikke hvorfor de skal nekte å gå i 17 mai tog.Det er foreldrene som påvirker dem til å ville slippe. Ang skolens arrangementer så er det vel foreldrekontaktene som ordner med nok folk osv. Men det er vel forventet at arrangør klassen stiller opp på arrangementet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå