Gå til innhold

Når kan jeg lage bløtkaka til 17 mai?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal spise bløtkake etter barnetoget, men vil jo ikke stresse med en bløtkake på morgenen 17 mai. Kan jeg lage den 16, uten at kremen blir flat og hard? Det skal ikke være masjipanlokk... Burde jeg kanskje lage kaka 16 og vente med kremen til toppen og pynten til 17 mai?

Råd tas imot med takk (-:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det går fint att du lager den kvelden 16.mai,pynte m.m kan du og gjøre,nøkkelen her er att den må stå kjøligt,helst kjøleskap,og om du har en kakebox,en sånn tuppenware mwd hank på m.m så blir det og tett,så kaldt og tett så holder den seg fint ett døgn i kjøleskapet,og faktisk lenger etter 17.mai...til 18 og.om det er rester igjen.ellers er faktisk bløtekaker MYE bedre dagen ettr for da har liksom det du har dynket med trekket godt inn i bunnen og gir en saftig rund god smak.løkke te!!!!!!!!!

Skrevet

Du kan fint lage den på 16. mai :) Om du kommer til å ha tid til å ta på krem og pynt på 17.mai, så må du gjerne gjøre det, men den skal holde seg fint selv om du gjør dette på 16. altså. Det spørs jo helt åssen pynt du skal ha da. Kanskje du kunne tatt på kremen på 16., men ventet med pynten til 17.?

Lykke til, og kos dere med kake :)

Skrevet

Tusen takk for et flott og uttdypende svar gla i mange barn (-: Dette har du gjort før! hehe.. Det har ikke jeg, men nå skal det bakes og kakes (-: Har en sånn tett kakebox. Da lager jeg kaka etter snuppa har lagt seg på 16 mai. Hipp hipp hurra (-:

Skrevet

Dynk den og fyll den i morgen, så tar du kremen som skal over kaka på selve dagen! :)

Skrevet

Ja, kanskje lurt og vente med pynten og selve kremen på toppen. Det er jo selve kaka som tar tid. (-: Håper dere får en koselig 17 mai!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...