Villa Perlesukker Skrevet 15. mai 2011 #1 Skrevet 15. mai 2011 Hos oss blir det en kjempefeiring med familefrokost, barnetog, feiring på skole med konkurranser og til slutt skal vi samles hos en venninne og kose oss 11 voksne og en drøss med barn. Det morsomme er at hun og jeg traff hverandre via dib. Det viste seg at vi bodde kun 500 meter fra hverandre. Guttene våre er like gamle og har etter et år i barnehagen blitt bestekompiser. Begge er vi 3 barnsmødre og innflyttere på et lite sted. Så blir dette mitt aller første år med blå nordlandsbunad!!! Fikk bunad av forloveden min i bursdagsgave:) Har ønsket meg den bunaden så lenge og endelig fikk jeg den. Dobbelt lykke! Nå henger alle bunadene klare, skoene er pusset og nå har jeg bare noen kaker igjen som skal lages i morgen. Nå gleder jeg meg til 17. mai. Dere jenter som har bunad..... og som har langt hår. Hva gjør dere med håret?
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2011 #2 Skrevet 15. mai 2011 Jeg gleder meg veldig på ungenes vegne, gleder meg til å gå i tåg med dem. Men vet det blir mye stress også, så gled-gruer meg er vel mest riktig akkurat nå.
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2011 #4 Skrevet 15. mai 2011 hadde jeg vært alene skulle jeg låst døra og blitt hjemme:P meeeeeen har 3 barns om gjerne vil i tog så da blir det selvfølgelig slik...
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2011 #5 Skrevet 15. mai 2011 Gruer meg. Hadde jeg vært alene, hadde jeg pakket meg under pleddet på sofaen med en haug med filmer og serier.
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2011 #6 Skrevet 15. mai 2011 Jeg syns det er så teit å feire 17.mai at jeg har ikke ord, og at det er obligatorisk for småskolen syns jeg er helt idiotisk. Beste 17.mai jeg har hatt var da det regnet og blåste så mye at jeg bestemte meg for å være hjemme med datteren min som da var bare 3 år. Hadde kjøpt inn is, og noe godt til middag, så vi såå på TV og koste oss inne!.. Nå har den "dumme ungen" bestemt seg for å begynne i korps, så her er det ingen nåde..
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2011 #7 Skrevet 15. mai 2011 Jeg ELSKER 17.mai! Det er helt fantastisk! Gleder meg som en unge på julaften Skulle gitt høyrearmen min for å hatt en blå nordlandsbunad, så jeg skal jobbe ræva av meg (bokstavelig talt) for å klare å slanke meg inn i en til neste år. Vi skal kose oss hjemme hos oss, 16 stykker. Spekemat, drikke, kaker og masse kos! )
Villa Perlesukker Skrevet 15. mai 2011 Forfatter #8 Skrevet 15. mai 2011 Hva gjør dere med håret? Dere som har langt hår og skal ha på bunad?
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2011 #9 Skrevet 15. mai 2011 Jeg bruker å flette det, har blå nordlandsbunad selv. Men jeg er ikke noe flink med hår, men blåser som regel her på 17.mai, så det er greit å ikke ha det løst i alle fall.
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2011 #10 Skrevet 15. mai 2011 Jeg har det bare løst.. Er ikke flink til å lage frisyrer Når jeg nå står her med et virrvarr av antrekk som skal gjøres klar så kan jeg ikke akkurat si jeg gleder meg Gruer meg til å ha klar meg selv og 4 barn FØR kl 08.30 på morgenen.. huff... Men når toget er ferdig, DA skal jeg bare kose meg
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2011 #11 Skrevet 15. mai 2011 Jeg har aldri gledet meg til 17. mai. Det er årets stressdag! I år skal attpåtil klassen til sønnen min arrangere lekene på skolen, så jeg må ta med meg sosialangsten min og selge kaker:(
3 nøtter til Askepott Skrevet 15. mai 2011 #13 Skrevet 15. mai 2011 Gleder meg ikke. Babyen min skal få vaksine 16. mai så vi blir vell sittende inne med febersyk unge kan jeg tenke meg.
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2011 #14 Skrevet 15. mai 2011 Føler med deg:) har også sosial angst.Bra trening da selv ,om det er noe dritt..
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2011 #15 Skrevet 15. mai 2011 Nei, gleder meg ikke nevneverdig til 17 mai selv om det er min første "skikkelige" 17 mai på årevis. Til bunad skal man helst ikke style håret har jeg lest så enten en enkel flette eller musefletter hvis det ikke er lett å ha det løst. Vurderer å ha mitt i en knute i nakken, siden det er for kort til å flette å for langt til å henge løst.
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2011 #16 Skrevet 15. mai 2011 Liker ikke 17 mai! Bare stress og for mange mennesker. Dessuten blir jeg alene med 2 små barn i år da mannen min skal jobbe så jeg gruer meg..MEN har lovet datteren min at vi skal se på toget så jeg er nødt til å komme meg ut innen kl. 10.00 for å se på toget.... Tenkte å ha på meg bunad, hvis jeg orker..................
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2011 #17 Skrevet 15. mai 2011 Gleder meg masse til 17. mai Dette året blir min siste 17. mai alene, for til neste år blir det feiring med lillepia har aldri opplevd 17. mai som stressende, har kun et meget dårlig minne om 17. mai men da svimte jeg plutselig av, har enda den tendensen og gjøre det. Ellers ingen stress, ikke noe mas, bare masse gøy
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2011 #18 Skrevet 16. mai 2011 Gleder meg til i morgen, jeg :-) Har klart å slanke meg inn i bunaden, gleder meg til å gå med den. Jeg har for kort hår til å få i noe strikk eller noe, så ingen tips her. Vi skal til byen alle mann og se på toget, kjøpe pølser og ballonger, så skal vi på koldtbord hos mamma og pappa. Elsker sånne familiedager :-)
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2011 #19 Skrevet 16. mai 2011 Ja, skal grille og kose oss masse hos et vennepar Dette blir siste året hvor vi ikke er bare meg og mannen min, for neste år blir vi tre stykker på 17 mai
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2011 #20 Skrevet 16. mai 2011 Ja, gjør vel egentlig det! Men det er meldt kaldt og regn Skal dresse opp hele familien i bunad, så er det tog og deretter festprogram i sentrum. Om det blir dkikkelig dårlig vær blir det is og pølse i full fart, så hjem til mamma på middag Må få med meg russeavisa!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå